|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, risk altındaki çocuk gruplarını tanımlayıp özelliklerini açıklayarak; çocukların risk altında olma nedenlerine, ilgili kurumlara, sunulacak eğitimlerine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Risk altındaki çocukları tanımlayabilir ve sınıflandırabilir. |
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-37 Dünyadaki farklı kültürleri tanır, kendi kültürü ile olan ilişkisini yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Risk altındaki çocukların özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Risk altındaki çocuklara sunulan eğitimleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye'de ve dünyada risk altındaki çocuklara sunulan eğitimleri karşılaştırabilir. |
PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. PÇ-37 Dünyadaki farklı kültürleri tanır, kendi kültürü ile olan ilişkisini yorumlar. PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik bir etkinlik hazırlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir. PÇ-14 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde yapılan çalışmalar konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Risk nedir? Risk faktörleri nelerdir? | Anlatım, soru cevap |
2 | Risk altındaki çocuklar kimlerdir? | Tartışma, beyin fırtınası |
3 | Sokak çocukları, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap, problem çözme |
4 | Madde bağımlısı çocuklar, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
5 | Tek ebeveynli aile çocukları, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap, örnek olay |
6 | Mevsimlik tarım işçisi çocukları, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
7 | Göçmen/mülteci çocuklar, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekran bağımlısı çocuklar, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
10 | İstismar ve ihmale maruz kalan çocuklar, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
11 | Sosyal hizmetler bünyesinde kalan çocuklar, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
12 | Suça yönlendirilen çocuklar, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
13 | Çalışan çocuklar , özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
14 | Sağlık sorunları olan çocuklar, özellikleri ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
15 | Risk altındaki çocuklarla ilgili alınabilecek önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler. | Anlatım, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alabay, E. (2018). Risk altındaki çocuklar ve eğ. (Ed: Zarife Seçer, İçinde: Sokak Çocukları ve Eğ). Ankara: Eğiten Kitap.). Ankara: Eğiten Kitap. | |
2 | Nalbant, A. ve Babaoğlan, E. (2016). Risk altındaki öğ.: Yozgat örneği. E-Uluslararası Eğ. Araş. Der. 7(3), 11-30. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı yayınlar, videolar, filmler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6 | 1 | 15 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 25 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 35 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 127 |