Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilir |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilir |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler
Eğitim Sosyolojisinde Kuramlar
Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri
Toplumsal değişim ve yabancılaşma
Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf
Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf
Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği
Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim
Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları
Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği
Eğitim-İletişim ve demokrasi
Okul-çevre ilişkileri ve şiddet |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler |
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
2 |
Eğitim Sosyolojisinde Kuramlar |
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Soru cevap |
3 |
Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri |
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
4 |
Tartışma oturumu |
Tartışma |
5 |
Toplumsal değişim ve yabancılaşma
|
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
6 |
Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf
|
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
7 |
Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği
|
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim
|
Anlatma Yöntemi
Kaynak Tarama
Soru cevap |
10 |
Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları
|
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
11 |
Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği
|
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
12 |
Tartışma oturumu
|
Tartışma |
13 |
Eğitim-İletişim ve demokrasi
|
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
14 |
Okul-çevre ilişkileri ve şiddet |
Anlatma Yöntemi
Makale Eleştirisi
Soru cevap |
15 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Tartışma
Soru cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Giddens, A. (2005). Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı Yayınları |
2 |
Apple, Michael, W. (2006) "Eğitim ve İktidar", Kalkedon Yay. |
3 |
Giroux H. A. "Eleştirel Pedagojinin Vaadi", Kalkedon Yay. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
1.Berna Fildişi, “Marx, Durkheim ve Weber üzerinden klasik dönem sosyolojisinde modern devlet ve modern ordular”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(3), 1860-1876, 2018
2. Ahmet Kesici, “Durkheim’in Görüşleri Doğrultusunda Küreselleşme Olgusu ve Eğitimin Küresel İşlevi”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Haziran 2018 22(2): 977-988,
3. Tayfun Atay, “Savaş, Açlık, Salgın: Malthus’un Hayaleti”
|