|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜRRİYET KURT KOŞAR (hkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HÜRRİYET KURT KOŞAR, BETÜL SÜRMELİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı Devleti’nin gerilemesinin nedenlerini tanımlayabilme ve Batı’daki gelişmeler ölçeğinde değerlendirme. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk, Atatürk’ün düşünce ve görüşleri ile Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu açıklama. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Lozan Barış Antlaşmasıyla tam bağımsız, çağdaş, diğer devletlerle eşit onurlu bir Türk Devleti’nin kurulduğunu ve yeni devletin tüm dünya ülkeleri tarafından tanındığını tanımlayabilme. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği ve amacı | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Yenilik ve benzeri kavramlar | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Osmanlı Devleti’nin yapısı ve çözülme sebepleri | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | Osmanlı Devleti’nde Meşruti gelişmeler ve entellektüel hareketler | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması | Anlatma, Soru-Cevap |
14 | TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler | Anlatma, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurumu I,II | |
2 | Nutuk | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |