|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına bilgi teknolojilerinin temellerini tanıtmak ve bilgisayar sistem ve çevre birimleri ile işletim sistemlerinin genel özelliklerine yönelik bilgi ve temel ofis programları kullanım becerilerine sahip olmalarını sağlamaktır. Öğrenciler ders sonunda bilgisayarın tarihçesi ve kelime işlemci programlarının kullanımı, elektronik tablolama programı ile sunu hazırlama programlarına yönelik bilgi-beceri sahibi olacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgisayar sisteminin ana bileşenlerini bilir. |
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Microsoft Office Word kelime işlemci programını kullanabilir. |
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Microsoft Excel programını kullanabilir. |
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
|
DÖÇ-4 | Microsoft Office PowerPoint programını etkili sunu hazırlayabilecek düzeyde kullanabilir. |
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Bilgisayar ve internet güvenliği için alınması gereken önlemleri bilir. |
PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bilişim teknolojileri, bilişim teknolojilerinin zaman içerisindeki gelişimi, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, sunum programları, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı gerekçesi önemi ve kurallarBilişim Teknolojileri temel kavramları (veri, bilgi, bilim, teknoloji, bilişim teknolojisi) - Bilgisayarların tarihçesi - Bilgisayar türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Bilgisayarların çalışma mantığı - Girdi, işlem, çıktı süreçleri - Algoritma ve akış diyagramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Bilgisayar donanımı - Temel donanım elamanlarının görevleri - Bilgisayar ve sağlık - Virüs ve anti-virüs yazılımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | İşletim sistemi nedir, türleri, temel görevleri - Dosya, klasör, seçme, kes, kopyala işlemleri - Yazılım kurulumu - Donanım kurulumu - İşletim sistemi sorunlar ve çözümleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Word programı - Ara yüz tanıtımı - Menü ve sekmelerin açıklanması - Dosya açma, kaydetme, paragraf kavramı, - Seçme, kesme, kopyalama işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Word programı - Temel biçimlendirme işlemleri - Alt bilgi-üst bilgi, sayfa numarası ekleme - Bul, değiştir işlemleri - Resim ve çizim ekleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Word programı - Dipnot ekleme - Köprü ekleme - Tablo ekleme ve biçimlendirme - Sayfa yapısı ve yazdırma yönetimi - Dosyaları koruma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Excel programı - Ara yüz tanıtımı - Menü ve sekmelerin açıklanması - Dosya açma, kaydetme, veri türleri - Seçme, kesme, kopyalama işlemleri - Veri giriş işlemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Excel programı - Formül ve fonksiyonlar - Toplama, ortalama, bağımsız değişken sayısı, en büyük değer, en küçük değer ve eğer fonksiyonlarının kullanımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Excel programı - Veri sılama, süzme - Grafikler ve özellikleri - Biçimlendirme, hücreler arası bağlantılar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Excel programı - Biçimlendirmeler - Sayfa düzeni, yazdırma yönetimi - Veri alma - Programlar arası kopyalama ve taşıma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Power Point programı - Sunum programı nedir ve Sunum programı türleri nelerdir - Slayt ekleme, sayfa biçimlendirme, sayfa geçişleri, tasarım - Animasyonlar, gösteri başlatma seçenekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Power Point programı - Kaydetme türleri, ses ekleme - Biçimlendirme, yazdırma ve kaydetme seçenekleri - Özel animasyon uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | İnternet nedir, Web sayfası, http, Url, alan adı vb. - Ağ ve veri güvenliği, Korsan yazılım, Hacker - Bilgisayar, internet ve eğitimde kullanımı - Online kaynaklar, arama motorlar web sayfaları ve yayınlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aba, K., Aydoğdu, Ş., Becit İşçitürk, G., Coşkunserçe, O., Kırtay, M., Özaydın Aydoğdu, Y., (2017). Bilgisayara Giriş. Pegem Akademi: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |