Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 202 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 202 Adı: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERGİN ERGİNER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocukların üst düzey düşünme becerileri geliştirmek için öğretmeyi öğrenme becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 düşünme becerilerini açıklayabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 düşünme becerilerinden öğretimde yararlanabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
DÖÇ-3 öğretim etkinliğini sınıfta kullanabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Program kavramı, eğitim ve öğretim arasındaki temel farklar, ders, ders planı, hedef taksonomileri, Bilgi türleri ve kavramsallaştırma, düşünme türleri ve kavramsallaştırma, sorgulayıcı düşünme, eleştirel düşünme, pratik ve hızlı düşünme, alternatifli düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, bağımsız çalışabilme, grupla çalışabilme, rol oynama becerilerini geliştirme. Öğretmeyi öğrenme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Program kavramı ve öğretimle ilişkisi Sokratik sorgulama, kavram Eşleştirme
2 Öğrenme ve öğretme üzerine düşünme Beyin fırtınası
3 Çocuk gelişimine ters düşmemek, ülkenin kalkınması ve refahı için çalışmak Beyin fırtınası
4 Bir dersin anatomisi Beyin fırtınası
5 Ders planı Beyin fırtınası
6 Eğitim hedeflerinin hiyerarşik düzeni Beyin fırtınası
7 Bloom, Krathwohl and Simpson taxonomies Beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 Bilgi türleri ve kavramsallaştırma, öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Görüş geliştirme, Başka, Ters başka
10 Düşünme türleri ve kavramsallaştırma, öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Beyin fırtınası
11 Yaratıcı düşünme, soyutlama Beyin Fırtınası, Yaratıcı drama
12 Rol oynama ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye
13 Bağımsız çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Tek kişilik tiyatro, Önemli şeyler
14 Grupla çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, Takım çalışması, Philps 66
15 Becerilerin birlikte kullanımı Takım çalışması, Sinektik
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erginer, E. (2022). Öğretim İlke Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta, sınıf bilgisayarı, öğrenci bilgisayarları ve diğerleri. sınıf öğretim platformları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 6 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2 4 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90