|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERGİN ERGİNER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çocukların üst düzey düşünme becerileri geliştirmek için öğretmeyi öğrenme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | düşünme becerilerini açıklayabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | düşünme becerilerinden öğretimde yararlanabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
|
DÖÇ-3 | öğretim etkinliğini sınıfta kullanabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-8 Öğrencinin kazanımlarını farklı teknik ve yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Program kavramı, eğitim ve öğretim arasındaki temel farklar, ders, ders planı, hedef taksonomileri, Bilgi türleri ve kavramsallaştırma, düşünme türleri ve kavramsallaştırma, sorgulayıcı düşünme, eleştirel düşünme, pratik ve hızlı düşünme, alternatifli düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, bağımsız çalışabilme, grupla çalışabilme, rol oynama becerilerini geliştirme. Öğretmeyi öğrenme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Program kavramı ve öğretimle ilişkisi | Sokratik sorgulama, kavram Eşleştirme |
2 | Öğrenme ve öğretme üzerine düşünme | Beyin fırtınası |
3 | Çocuk gelişimine ters düşmemek, ülkenin kalkınması ve refahı için çalışmak | Beyin fırtınası |
4 | Bir dersin anatomisi | Beyin fırtınası |
5 | Ders planı | Beyin fırtınası |
6 | Eğitim hedeflerinin hiyerarşik düzeni | Beyin fırtınası |
7 | Bloom, Krathwohl and Simpson taxonomies | Beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgi türleri ve kavramsallaştırma, öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Görüş geliştirme, Başka, Ters başka |
10 | Düşünme türleri ve kavramsallaştırma, öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Beyin fırtınası |
11 | Yaratıcı düşünme, soyutlama | Beyin Fırtınası, Yaratıcı drama |
12 | Rol oynama ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye |
13 | Bağımsız çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Tek kişilik tiyatro, Önemli şeyler |
14 | Grupla çalışabilme ve öğretim becerisi ilişkisi, öğretimde kullanımı | Yaratıcı Drama, Pandomim, Beyin fırtınası, Kalite evi, Altı şapkalı düşünme, Ağaç kökü, Sokratik metod, Balık kılçığı, Küçük Prens sandalyesi, Sıcak sandalye, Takım çalışması, Philps 66 |
15 | Becerilerin birlikte kullanımı | Takım çalışması, Sinektik |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erginer, E. (2022). Öğretim İlke Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı tahta, sınıf bilgisayarı, öğrenci bilgisayarları ve diğerleri. sınıf öğretim platformları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 6 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 4 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |