Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK 001 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: GK 001 Adı: TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İSKENDER MUZ, ŞEYMA AKKAYA DEVİREN, EMEL ATLI, MAHMUT POLAT, DAVUT SARITAŞ, İBRAHİM ERDOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Toplumsal sorunları tartışır. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurar. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Toplum, topluma hizmet uygulamalar ve sosyal sorumluluklarımız
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
2 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
3 Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
4 Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
5 Günümüzde topluma hizmet uygulamaları Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
6 Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
7 Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılmanın Önemi Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
10 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
11 Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
12 Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak yer aldıkları toplumsal projeleri paylaşmaları Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
13 Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
14 Grup projelerinin sunumu ve teslimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
15 Grup projelerinin sunumu ve teslimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İlgili proje dökümanları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 0 0 0
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 1 30
5.Rapor 14 1 30
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 1 40
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 0 0 0

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 1 3
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 1 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 14 42
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90