|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN (msaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ARZU SALDIRAY, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumluklarını açıklar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz eder. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunları analiz eder. |
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm yolları üretir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veli- ler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve dersin amacı, kapsamı ve metodolojisi hakkında bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 2 | İnsan-Eğitim-Ahlak/Etik İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 3 | Ahlakın/Etiğin Kavram Ailesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 4 | Ahlakî Gelişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 5 | Etik Kuramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 6 | Öğretmenlik Meslek Etiği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 7 | Öğrencilerin Etik Hak ve Sorumlulukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eğitimin Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Etik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 10 | Etik Dışı Davranışlar ve Etik Karar Verme Süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 11 | Ahlak/Etik ve Hukuk İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 12 | Ahlakî/Etik Lider Olarak Okul Müdürü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 13 | Okulda Ahlak Eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 14 | Okul Paydaşlarının Etik Eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 15 | Eğitim Denetiminde Etik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders Kitabı: Eğitimde Etik, Ed. Cemil Osmanoğlu, Nobel YAYINLARI, Ankara, 2024. | |
| 2 | Yardımcı Kitap: Eğitim Ahlakı, M.Ş.Aydın, 4. bs. DİB yayınları, Ankara, 2023. | |
| 3 | Yardımcı Kitap: Eğitim ve öğretimde etik, İnayet AYDIN, Pegem yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 4 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 94 | ||