|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere özel gereksinimli çocuklar, özel gereksinime sebep olan engel türlerinin nedenleri, belirtileri ve tedavi yolları, özel çocukların eğitiminde önemli bir yerde olan kaynaştırma yönteminin uygulanışı konularında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Engelli bireylerin özelliklerini anlayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Normal ve engelli bireylerin gelişimsel farklılıklarını kavrayabilme |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Engelli çocuğa sahip ailelerin duygularını ve onlara yardım yollarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-22 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders özel eğitimin dünyada ve ülkemizde tarihçesi, özel eğitimin amacı ve kavramları, özel eğitimde değerlendirme, kaynaştırma yönteminin tarihçesi ve yararları, zihinsel yetersizlik, özel öğrenme güçlüğü, dil ve konuşma bozukluğu, otizm, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, bedensel yetersizlikler, üstün yeteneklilik, kaynaştırma uygulamalarında sınıf yönetimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, özel gereksinimli çocukların aileleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel Eğitimin tanımı, tarihçesi, kavramları | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
2 | Kaynaştırma Uygulamasının tarihçesi, yararları ve karşılaşılan engeller | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
3 | Özel Eğitimde tanılama ve değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Zihinsel yetersizlikler | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Özel Öğrenme Güçlüğü | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Otizm Spektrum Bozukluğu | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dil ve Konuşma Bozuklukları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | İşitme Yetersizliği | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Görme Yetersizliği | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Bedensel Engel Türleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Kaynaştırma Uygulamalarında sınıf yönetimi | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Özel gereksinimli çocukların aileleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçbeker, B. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık. | |
2 | Deretarla Gül, E. (2019). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, kağıt, kalem, bilgisayar, projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |