|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞENOL KARTAL, SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, DERYA ÖZLEM YAZLIK, DENİZ KAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında bizzat eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, böylece öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler, uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebileceklerdir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler, kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabileceklerdir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Öğrenciler, öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebileceklerdir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Öğrenciler, sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebileceklerdir |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-23 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 2 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 3 | alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 4 | alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 5 | öğretim ortamlarını hazırlama | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 6 | öğretim ortamlarını hazırlama | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 7 | bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 10 | bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 11 | sınıfı yönetme | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 12 | sınıfı yönetme | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 13 | sınıfı yönetme | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 14 | ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 15 | ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Grup Çalışması, Proje Sunumu,Gözlem, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Demircioğlu, İ. H. (Ed.) (2010). Aday Öğretmenler için Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| çeşitli ders materyalleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 7 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | 14 | 1 | 60 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 14 | 84 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 14 | 84 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 364 | ||