|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının program geliştirmenin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını ve buna bağlı olarak sosyal bilgiler öğretim programını kuramsal ve tarihsel olarak tanımalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Program geliştirmenin temel kavramlarını açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğretim programının ögeleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | Mevcut sosyal bilgiler öğretim programını program geliştirmenin ilkeleri ve ögeleri açısından analiz eder. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-18 Öğretim sürecinde çevre, kurum ve kuruluşlardan yararlanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 2 | Sosyal bilgilerin temelleri ve gelenekleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 3 | Sosyal bilgiler ve yapılandırmacılık | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 4 | Ortaokul öğretim programları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 5 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programı amaçları ve beceriler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 6 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programında değerler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 7 | Programın Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenme alanları ve kazanımlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 10 | Beşinci sınıf kazanımları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 11 | Altıncı sınıf kazanımları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 12 | Yedinci sınıf kazanımları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 13 | Öğretim programının uygulanmasında kullanılabilecek yöntem, teknik, araç ve gereçler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 14 | Öğretmen yeterlilikleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 15 | Programın genel değerlendirmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 18 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||