|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı günümüz dünya sorunları, bu sorunların sebep ve olası çözümleri hakkında farkındalık kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Günümüz dünya sorunlarının nedenlerini özetleyebilir. |
PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-17 Alana yakın görülen demokrasi, insan hakları ve vatandaşlık dallarda çalışmalar yürütür. PÇ-18 Öğretim sürecinde çevre, kurum ve kuruluşlardan yararlanır. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Günümüz dünya sorunlarının çözümüne yönelik öneriler sunabilir. |
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki ve sosyal proje ve etkinliklere katılır, proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal bilgiler dersinin konu üzerindeki yeri ve önemini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-7 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara, demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dünyanın karşı karşıya kaldığı politik, ekonomik, ekolojik ve sosyal sorunlar; açlık, fakirlik, insan hakları, nüfus, ırkçılık, terör, toprak kayması, erozyon, deprem, sel, kuraklık, çığ düşmesi, trafik, gürültü kirliliği, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, kentleşme, ilaç bağımlılığı vb. sorunların incelenmesi; enerji sorunu ve çözüm önerileri; alternatif görüşler, çevre eğitimi, sosyal bilgiler dersinin bu konudaki yeri ve önemi; sürdürülebilir toplum tartışmaları ve eğitim. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 2 | Başlıca dünya sorunları, günümüz dünya sorunlarının sınıflandırılması | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 3 | Mülteci, sığınmacı ve göç sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 4 | Kadın sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 5 | Eğitim sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 6 | Çevre sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 7 | Küresel ısınma ve iklim değişikliği | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Enerji sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 10 | Su sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 11 | Nüfus sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 12 | Savaşlar ve sınır anlaşmazlıkları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 13 | Terör | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 14 | Irk, etnik grup, dil, din, mezhep ve cinsiyet ayrımcılığı | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 15 | Açlık, kuraklık ve nüfus sorunları | Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydın, F. (2016). Günümüz dünya sorunları. Ankara: Pegem. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Makaleler, kitaplar, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||