|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sosyal Bilgiler eğitimiyle ilişkili yöntemler, beceriler, etkinlikler, mikro öğretim, okul dışı öğrenme vb. uygulamalarla ilgili öğretmen adaylarının yetkin olması dersin öncelikli amacıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan yöntemleri bilir |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Sosyal bilgilere özgü becerileri açıklar |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Sosyal bilgiler dersine uygun etkinlik tasarlar ve uygular |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda yer alan alana özel becerilerin (değişim ve sürekliliği, zamanı ve mekânı algılama vb.) öğretimi; okul dışı öğrenme ortamları; Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi; ölçme ve değerlendirmenin özellikleri, ölçme ve değerlendirmede kullanılan teknikler; mikro öğretim uygulamaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal Bilgiler Programının Yapısı | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 2 | Sosyal Bilgiler Programının Yapısı | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 3 | Sosyal Bilgiler öğretiminde yöntem | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 4 | Sosyal bilgiler öğretimde güncel yaklaşımlar | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 5 | Alana özgü becerilerin öğretimi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 6 | Alana özgü becerilerin öğretimi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 7 | okul dışı öğrenme ortamları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | okul dışı öğrenme ortamları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 10 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 11 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 12 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılacak materyal, yöntem, teknik ve etkinliklerin uygulamalı işlenmesi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 13 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 14 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 15 | Mikro öğretim uygulamaları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler öğretimi. Demokratik Vatandaşlık Eğitimi. | |
| 2 | Sever, R. (2015). Sosyal bilgiler öğretimi. Nobel. | |
| 3 | ÇELİKKAYA, T. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretimi II. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 142 | ||