Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 103 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 103 Adı: YAZMA BECERİLERİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin çeşitli İngilizce yazılı iletişim durumlarında uygun paragraf geliştirme stratejiler kullanarak daha akıcı, anlaşılır ve doğal iletişim kurma becerilerini daha ileri düzeyde geliştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Paragraf ve kompozisyonda yer alan anafikir cümlesini tanır ve yerini belirler. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Paragraf ve kompozisyondaki destekleyici fikirleri tanır ve bulur. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çeşitli türlerde yazılan paragraf ve kompozisyonların metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapar. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde paragraf ve kompozisyon yazar. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Paragraf biçimleri ve yapısı; paragrafın teknik özellikleri; paragraf çözümleme; paragraf planı çıkarma; betimleme, karşılaştırma, tartışma anlatma türleriyle metin üretme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriğinin sunulması Anlatma, Soru Cevap
2 Yazım sürecinin tanıtılması. Paragrafa giriş Anlatma, Soru Cevap
3 Anafikir cümlesi, destekleyici fikirler, bitiş cümlesi, paragrafta bütünlük ve tutarlılık Anlatma, Soru Cevap
4 Örnekleyici paragraf türü, Akran dönütü Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
5 Betimleyici paragraf (kişi, yer), Akran dönütü Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
6 Öyküleyici paragraf, Akran dönütü Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
7 Kompozisyona giriş, ana fikir cümlesi, Kompozisyon taslağı Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Giriş ve kapanış paragrafı teknikleri Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
10 Sınıf içi çalışma Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Görüş bildirme kompozisyonu Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
12 Görüş bildirme kompozisyonlarına akran dönütü verilmesi Grup Çalışması, Soru Cevap
13 Sınıf içi çalışma Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Sınıf içi çalışma Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Ders konularının gözden geçilmesi ve değerlendirilmesi Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 1 3
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 1 3
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 64