|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin sözcük gelişimine vurgu yaparken onlara temel okuma becerisi kazandırmaktır. Bu derste öğrencilere farklı okuma metinleri sunulacak ve okuma stratejileri öğretilecektir. Ayrıca, öğrencilere okuduğunu anlama, akıcılık, çıkarım yapma gibi okumanın temel becerileri kazandırılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler farklı okuma stratejilerini ve becerilerini kullanabileceklerdir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | eleştirel düşünebilme konusunda farkındalık kazanacaklardır. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | okunan örnek metinler ışığında kelime, yapı ve anlam arasındaki ilişkileri anlayacaktır |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacının, içeriğinin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması; dersin değerlendirme şekli ile bilgi verilmesi; dersin nasıl işleneceği ve kullanılacak malzemelerle ilgili bilgi verilmesi; bu derse nasıl çalışacaklarının ve nasıl hazırlanacaklarının açıklanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Tarama stratejisinin açıklanması ve nerede ve nasıl kullanılabileceği konusunda metinler üzerinde uygulamalar yapılması, gözden geçirme, tahmin oluşturma stratejilerinin açıklanıp uygulanması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Etkin okumada sözcük kapasitesinin etkisinin tartışılması; bağlamdan sözcüklerin anlamını çıkarma dilbilgisinden yararlanma ya da ipucu verebilecek sözcükleri yorumlama gibi metin içinde anlamı bilinmeyen sözcüklerle ilgili çözümler geliştirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Okuma parçalarındaki ana ve destekleyici fikirleri bulma ve onları farklı sözcüklerle ifade yolunu geliştirme; tahmin, tarama gibi okuma becerilerinin çalışılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Okuma parçalarındaki ana ve destekleyici fikirleri bulma ve onları farklı sözcüklerle ifade yolunu geliştirme; tahmin, tarama gibi okuma becerilerinin çalışılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Metiniçi organizasyon konusunda bilgilendirme yapılması, bu organizasyon türleri hakkında bilgi verilmesi; listeleme, sıraya koyma, benzerlik- farklılık açıları, sebep-sonuç ilişkisi gibi organizasyon yollarını örnekleyen metinlerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Metiniçi organizasyon konusunda bilgilendirme yapılması, bu organizasyon türleri hakkında bilgi verilmesi; listeleme, sıraya koyma, benzerlik- farklılık açıları, sebep-sonuç ilişkisi gibi organizasyon yollarını örnekleyen metinlerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüzeysel okuma stratejisini açıklama ve tarama stratejisi ile arasındaki farkı bulmaları için öğrencilerle tartışma; farklı metinlerle uygulama yapma. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Metinleri okurken çıkarımlar yapmanın önemini vurgulama, metin içindeki ipuçlarını görebilme ve etkili okuma içine bunları kullanabilme alıştırmaları yapma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Açımlama stratejisini açıklama, dikkat edilecek hususları belirtmek, bu stratejinin uygulanmış olduğu örnekleri inceleyerek açımlama çalışmalarının yapılması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | zun metinleri okumada kullanılan özetleme tekniği hakkında bilgi verilmesi, bu tür metinleri okuma esnasında dikkat edilecek ve etkili olacak noktalar hakkında bilgi verilmesi; uygun metinler üzerinde inceleme çalışması yapılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Uzun metinleri okumada kullanılan özetleme tekniği hakkında bilgi verilmesi, bu tür metinleri okuma esnasında dikkat edilecek ve etkili olacak noktalar hakkında bilgi verilmesi; uygun metinler üzerinde inceleme çalışması yapılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Okuma Metinleri (Metin 1-2) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Okuma Metinleri (Metin 3-4) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 1 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 65 |