Kodu: GK 101 |
Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 3 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
1 / Güz |
Ders Düzeyi |
Lisans |
Ders Türü |
Zorunlu |
Bölümü |
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
ENES ÖZ (enesoz@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Türk bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları bilir |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Osmanlının yıkılış süreci hakkında bilgi sahibidir |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
I.Dünya savaşı hakkında bilgi sahibidir |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Milli mücadele süreci hakkında bilgi sahibidir |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Amaçlar, Kavramlar ve Türk İnkılabının Özellikleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Osmanlı Devleti’nin Gerileme ve Çöküş Süreci |
Anlatma, Soru-Cevap |
3 |
Osmanlı Devleti’nde Reform Hareketleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
4 |
II. Meşrutiyet Süreci ve Fikir Akımları |
Anlatma, Soru-Cevap |
5 |
Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları ve Sonrasında Yaşanan Gelişmeler |
Anlatma, Soru-Cevap |
6 |
I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti |
Anlatma, Soru-Cevap |
7 |
I. Dünya Savaşı’nın Sona Ermesi ve Önemli Gelişmeler |
Anlatma, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Milli Mücadele Dönemi, Faydalı ve Zararlı Cemiyetler |
Anlatma, Soru-Cevap |
10 |
Mondros Mütarekesi ve İşgallere Karşı Mustafa Kemal Paşa |
Anlatma, Soru-Cevap |
11 |
Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya Geçmesi ve Faaliyetleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
12 |
Erzurum Kongresi ve Anadolu’daki Bölgesel Kongreler |
Anlatma, Soru-Cevap |
13 |
Sivas Kongresi ve Devamındaki Süreç |
Anlatma, Soru-Cevap |
14 |
Temsil Heyeti’nin Ankara’ya Gelişi, Faaliyetleri ve Misak-ı Millî’nin Kabulü |
Anlatma, Soru-Cevap |
15 |
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Açılması ve Faaliyetleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk |
2 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (Atatürk Üniversitesi) Kitap https://atauzem.atauni.edu.tr/assets/ozdIcerik/ataturkilkeleriveinkilaptarihii.pdf |
3 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (Anadolu Üniversitesi) Kitap https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/TAR201U/ebook/TAR201U-12V3S1-8-0-1- SV1-ebook.pdf |
4 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (İstanbul Üniversitesi) Kitap http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/ati1.pdf |
5 |
Güz dönemi için Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü tarafından belirlenen iki eser |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı, Haritalar, Bilgisayar
|