Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 101 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: MB 101 Adı: EĞİTİME GİRİŞ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ ERİÇOK (barisericok@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitimin temel kavramlarını, amaç ve işlevlerini açıklayabilir. PÇ-24 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonu kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini açıklayabilir. PÇ-23 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitimde araştırma yöntemlerini ve önemini açıklayabilir. PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türk Milli Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini açıklayabilecektir. PÇ-18 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğretmen eğitiminin özelliklerini, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklayabilir. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-17 Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları tanımlayan mevzuata ve mesleki etik ilkelere bağlılık gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi, eğitimde araştırmanın önemi, öğretmen yetiştirmenin önemi, öğretmen nitelikleri ve öğretmenlik mesleği konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimin temel kavramları, amaç ve işlevler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Eğitimin felsefi temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Eğitimin sosyal temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Eğitimin hukuki temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Eğitimin psikolojik temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Eğitimin ekonomik temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Eğitimin politik temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Eğitimin tarihsel temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 21. Yüzyılda eğitim biliminde yönelimler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Eğitim bilimsel temelleri ve araştırma yöntemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Eğitim sisteminde öğretmenin rolü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Öğretmenlik mesleğinin özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (2020). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi.
2 Cemaloğlu, N. & Şahin, F.(2021). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90