|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin çeşitli İngilizce yazılı iletişim durumlarında uygun paragraf ve makale geliştirme stratejileri kullanarak daha akıcı, anlaşılır ve doğal iletişim kurma becerilerini daha ileri düzeyde geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce bir araştırma makalesinin belli başlı özelliklerini tanımlar. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çeşitli türlerde yazılan araştırma makalelerinin metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapar. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Verilen konulara göre çeşitli türlerde araştırma makalesi yazar. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çeşitli konularda yazılan paragraf ve makaleler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş: Akademik yazının gereklilikleri ve Referans verme teknikleri: APA stili | Anlatma, Soru Cevap |
2 | APA stili üzerine alıştırmalar | Anlatma, Soru Cevap |
3 | Neden sonuç ilişkisini inceleyen kompozisyon | Anlatma, Soru Cevap |
4 | Neden sonuç ilişkisini inceleyen kompozisyon | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Metin özetleyip değerlendirmeye dayalı kompozisyon | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sınıf içi çalışma | Soru Cevap, Tartışma |
7 | Metin özetleyip değerlendirmeye dayalı kompozisyon | Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metin içerisinde sorun çözümleme yöntemine dayalı kompozisyon | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Metin içerisinde sorun çözümleme yöntemine dayalı kompozisyon | Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Tartışma makalesi | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Tartışma makalesi | Grup Çalışması, Soru Cevap |
13 | Tartışma makalesi | Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Tartışma makalesi | Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Ders konularının gözden geçilmesi ve değerlendirilmesi | Soru Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |