|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin daha uzun okuma parçaları kullanarak ileri okuma teknikleri geliştirmelerini sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmelerine olanak sağlayacak sözcük bilgisine ait farklı açıları görmelerine yardımcı olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karşılaştırma, sebep sonuç, sorun çözüm bağlamlarında geliştirilmiş metinleri analiz edebilecektir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir sözcüğün uzun metinler içinde sözcük bilgisel olarak taşıdığı farklı özellikleri bilir. |
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-15 Çeviri ile ilgili prosedürleri, kaynakları ve teknikleri tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç düzeyde edebi metin türlerinin taşıdığı özellikleri farkına varabilecektir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin genel kapsamı hakkında bilgi verme, önceki dersin kapsamıyla bağlantı kurma, işleyiş, beklentiler ve değerlendirme açısından bilgi verme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Bire bir karşılaştırma öğelerini kullanarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Bütün noktaları kapsayarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Benzerlik ve farklılık öğeleri içeren karşılaştırma metinlerinin incelenip okunması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Sebep odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hem sebep hem de sonuç noktalarının yer aldığı sebep-sonuç metinlerinin okunup incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Sorun odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Çözüm odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Metin içindeki yeni sözcüklere yaklaşma stratejilerinin açıklanıp, metinler üzerinde kullanımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Edebi metin Örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 11 | 1 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 65 |