Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 102 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 102 Adı: OKUMA BECERİLERİ 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin daha uzun okuma parçaları kullanarak ileri okuma teknikleri geliştirmelerini sağlamak, sözcük dağarcıklarını geliştirmelerine olanak sağlayacak sözcük bilgisine ait farklı açıları görmelerine yardımcı olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karşılaştırma, sebep sonuç, sorun çözüm bağlamlarında geliştirilmiş metinleri analiz edebilecektir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir sözcüğün uzun metinler içinde sözcük bilgisel olarak taşıdığı farklı özellikleri bilir. PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-15 Çeviri ile ilgili prosedürleri, kaynakları ve teknikleri tanımlar ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Başlangıç düzeyde edebi metin türlerinin taşıdığı özellikleri farkına varabilecektir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin genel kapsamı hakkında bilgi verme, önceki dersin kapsamıyla bağlantı kurma, işleyiş, beklentiler ve değerlendirme açısından bilgi verme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Bire bir karşılaştırma öğelerini kullanarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Bütün noktaları kapsayarak oluşturulmuş karşılaştırma metinlerinin okunup, incelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Benzerlik ve farklılık öğeleri içeren karşılaştırma metinlerinin incelenip okunması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Sebep odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Sonuç odaklı sebep-sonuç kalıbıyla oluşturulmuş metinlerin incelenip okunması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Hem sebep hem de sonuç noktalarının yer aldığı sebep-sonuç metinlerinin okunup incelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Sorun odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Çözüm odaklı sorun-çözüm metinlerinin incelenmesi ve okunması. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Metin içindeki yeni sözcüklere yaklaşma stratejilerinin açıklanıp, metinler üzerinde kullanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Edebi metinlerin genel özellikleri hakkında bilgi verilmesi, içinde yer alan unsurların açıklanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Edebi metin Örnekleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 11 1 20
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 1 1 1
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 1 2
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 1 2
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 65