|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencileri okuma , yazma ve eleştirel düşünmeye hazırlamak. Böylece onların fikirleri kavraması, uygun bilgiyi seçip sentez yapmaları ve yazı dilini etkili ve doğru iletişim için kullanmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | okuma parçasındaki ana fikri ve ana fikri destekleyen fikirleri bulabilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | okuma parçasını detaylı bir şekilde okumadan, parçanın başlığına bakarak parçanın türü ve içeriği hakkında çıkarım yapabilir, ve ayrıca var olan görsellere bakarak okuma parçasıyla görsel arasında bağlantıyı kurabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | ilgili sorulara cevap vermek üzere 2 ayrı okuma parçası arasında ilişki kurarak sonuca varabilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ana anlam ve detayları okuma parçasından bulmak, çıkarım yapabilmek, yazı model ve alıştırmaları | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
2 | Okuma parçalarında ana fikir taraması, ana cümle yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
3 | Okuma parçalarından çıkarım yapmak ve destekleyici cümle yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
4 | Okuma parçasının türünü belirleme ve fikir paragraf örneklerinin incelenmesi | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
5 | Nedenleri belirtmek için bağlaçların kullanımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
6 | Metin taraması ve etkili tez cümlesi yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
7 | The art of Paintball parçası ve süreç yazısı için başlangıç paragrafı yazma | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | writing an introduction part | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
10 | Camping in Oz parçasının incelenmesi ve gelişme ve sonuç paragraf yazımı | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
11 | Recognizing Cohesive Devices isimli okuma parçasını inceleme ve etkili özet yazma | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
12 | Sebep ve neden içerikli okuma parçası ve sebep ve neden türü yazın denemesi | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
13 | Genellemeleri destekleyici okuma parçalarından ayırma ve karşılaştırma yazısı yazma | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
14 | Edebi terimleri kullanma ve karakter analizi üzerine yazın | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
15 | Karakter analizi kompozisyonu yazabilme | Tartışma yöntemi Sunum yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 78 |