|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, İngiliz Edebiyatının klasik eserlerini tanımlamak, onları anlamlandırmak, çözümlemek; her döneme karşılık gelen temel edebiyat türlerini ve bu türlere ait kavramlarını açıklamak; seçilen edebi metinler aracılığıyla öğretmenlik yaşantısına katkıda bulunacak dil becerilerini geliştirmek ve kültürel birikim edinmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İngiliz Edebiyat tarihinin belli olaylarını saptayabilir. |
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | İngiliz Edebiyatı’nın klasik eserlerini saptayabilir. |
PÇ-6 Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanı tanımlar, bilgiyi çözümler ve yapılandırır. PÇ-7 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | İngiliz Edebiyatının genel hatları hakkında konuşabilir. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İngiliz ve Amerikan edebiyatı ve orjinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın farklı dönemlerinden yazar ve eserler; İngilizce yazılmış edebiyatın dönemleri ve temel akımları, çeşitli dönemlere ait örnek metinler kullanılarak bu edebiyatlardaki temel kavramlar, terimler, teknikler ve edebi, felsefi ve bilimsel akımlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | 18. yy. İngiliz Edebiyatı 1. Restorasyon Dönemi Edebi Tür: Şiir, Makale, | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
| 2 | John Dryden-MacFlecknoe William Bradford- Of Playmouth Plantation | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 3 | 18. yy. İngiliz Edebiyatı 2. Romanın doğuşu | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 4 | Daniel Defoe- Robinson Crusoe | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Daniel Defoe- Robinson Crusoe | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 6 | Romantik dönem Edebi tür: Şiir, roman | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 7 | William Wordsworth: I wandered lonely as a cloud Percy Bysshe Shelley- Ode to the West Wind Emily Dickinson-I felt a Funeral, in my Brain | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mary Shelley: Frankenstein Edgar Alan Poe: Gammaz Yürek | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Viktorya Dönemi Edebi Tür: Roman Tiyatro Şiir | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 11 | Tiyatro: Oscar Wilde: Ciddi Olmanın Önemi | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 12 | Roman: Charles Dickens İki Şehrin Hikayesi | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 13 | Modern Dönem Modernizm Edebi Tür: Roman, Şiir, Kısa Öykü, Tiyatro | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 14 | Şiir: William Butler Yeats Ölüm Langston Hughes: Ben de Amerika'yı Söylüyorum | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 15 | Roman: George Orwell - Hayvan Çiftliği | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dickens, C. A Tale of Two Cities | |
| 2 | Defoe, D. Robinson Cruose | |
| 3 | Shelley, M. Frankenstein | |
| 4 | Wilde, O. The Importance of being Earnest | |
| 5 | Orwell, G. Animal Farm | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve edebi eserler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10-11-12 | 6 | 30 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1.5 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||