|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERCAN KAÇMAZ (ercan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, dil sınıfında dil öğretim materyalleri olarak edebi metinlerin nasıl kullanılacağını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil sınıflarının düzeyini ve yaş gruplarının özelliklerini tanımlayabilir ve belirleyebilir. |
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bir kısa öykü veya roman seçimiyle belirlediği düzey ve yaş grubuna ne öğreteceklerini belirleyebilir. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Dil öğretiminde yaş düzeyine göre şiir, roman ya da tiyatro eserini kullanabilir. |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şiir, roman, kısa öykü, tiyatro eserleri, web 2 araçları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Dil ve Edebiyat öğretimi: neden, ne ve nasıl? | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
2 | Edebiyat Öğretiminde Kullanılan Yöntemler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
3 | Dil Öğretiminde Kısa Hikaye Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
4 | Dil Öğretiminde Kısa Hikaye Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
5 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
6 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
7 | Dil Öğretiminde Roman Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dil Öğretiminde Tiyatro Oyunlarının Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
10 | Dil Öğretiminde Tiyatro Oyunlarının Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
11 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
12 | Dil Öğretiminde Şiir Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
13 | Dil Öğretiminde Masal Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
14 | Dil Öğretiminde Masal Kullanımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
15 | Hikaye Anlatımı ile Dil Öğretimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Mikro Öğretim (Öğrenci Sunumu) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Collie, J., Slater, S., Literature in the Language Classroom: A Resource Book of Ideas and Activities (2003) Cambridge University Press, Cambridge. | |
2 | Lazar, G. (1993) Literature and Language Teaching. CUP | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 11-12-13 | 6 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |