Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 303 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 303 Adı: İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciler dört temel dil becerisi olan konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini ele alacaklardır. Bu becerilerin öğrenilmesi veya kullanılmasında ne gibi sorunların olabileceği, öğretmenlerin öğrencilere bu sorunlarda nasıl yardımcı olabileceği ve becerileri daha etkili bir şekilde nasıl öğretebileceği gibi farklı konular hakkında düşünmeleri hedeflenmektedir. Öğrenciler ayrıca dil becerilerini ve sistemlerini öğretmek için farklı etkinliklere ve kaynakları inceleyecek ve değerlendireceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İngilizce öğretim ders planı hazırlamak için gerekli bilgi ve beceriyi edinir PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Dil öğretim materyallerini değerlendirir, uyarlar ve geliştirir. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 sınıfta mikro öğretim uygulayarak kendi öğretme performanslarıyla ilgili yansıtma yapabilir PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dinleme, konuşma, sesletim, okuma ve yazma becerilerinin öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dersle ilgili bilimsel makaleler, akıllı tahta, projeksiyon cihazı, yabancı dil öğretiminde kullanılabilecek görsel, işitsel ve görsel-işitsel her türlü materyal.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 1x2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 2 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 1 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 142