|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin küçük yaştaki öğrencilere İngilizce öğretme konusunda farkındalıklarını artırmayı ve çocuklarla eğlenceli bir şekilde çalışmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, yaşlarına uygun öğretme ve öğrenme etkinliklerine katılarak, öğrencileri küçük yaştaki öğrencilerle ilgili teknik terimler ve çocuklara öğretmenin ardındaki ortak teoriler ile tanıştırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuklara dil becerilerinin öğretimini açıklayabilir |
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çocukların yaşına uygun ders planı hazırlayabilir. |
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çocuklara uygun ders içi aktiviteleri ve materyalleri hazırlayabilir. |
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, çocuklara dil becerilerinin öğretimi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin entegre ve bağımsız olarak öğretimi, çocukların dil gelişimininin değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve kurallar | Anlatma yöntemi ve tartışma |
2 | Çocuklara dinleme ve konuşma öğretimi | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
3 | Çocuklara okuma ve yazma öğretimi | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
4 | Çocuklara kelime ve dil bilgisi öğretimi | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
5 | Çocukların dil gelişiminin değerlendirilmesi, sınavlar | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
6 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
7 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
10 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
11 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
12 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
13 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
14 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
15 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pinter, A. (2017). Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler, mikroöğretim |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-15 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 158 |