|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BENGÜ AKSU ATAÇ (benguaksuatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BENGÜ AKSU ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dahilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerini kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabileceklerdir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | ergen ve yetişkin yaş grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabileceklerdir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-16 İngiliz dili dışında ikinci bir yabancı dili Avrupa Ortak Dil Portföyünde yer alan B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-17 Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları tanımlayan mevzuata ve mesleki etik ilkelere bağlılık gösterir. PÇ-18 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | il bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabileceklerdir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrencilerin dil becerilerini günlük hayatta bütünleşik olarak kullanmayı temel alarak, derslerde farklın dil becerilerinin doğal olarak bütünleştirilmesi ile ders planı hazırlamayı içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ve İzlence tanıtımı ve giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | EFL/ESL sınıfında entegre beceriler (Oxford makalesi) | Makale Eleştirisi |
3 | Dört beceriyi öğretmeye ilişkin güncel bakış açısı (Hinkel makalesi) | Makale Eleştirisi |
4 | Öğretim Dili Yapısı | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
5 | Dil bilgisi öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
6 | Kelime öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
7 | Telaffuz öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dil becelerinin öğretimi | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
10 | Okuma | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
11 | Dinleme | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
12 | Yazma | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
13 | Konuşma | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
14 | Ders planlama | Grup çalışması Proje sunumu soru cevap |
15 | Genel tekrar | soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. -Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest. -Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. Tesol Quarterly, 40(1), 109-131. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 13 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 15 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |