Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 510 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 510 Adı: TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BENGÜ AKSU ATAÇ (benguaksuatac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BENGÜ AKSU ATAÇ,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının iletişimsel dil becerilerini bir ders planı dahilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerini kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini tanımlayabileceklerdir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 ergen ve yetişkin yaş grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlayabileceklerdir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-16 İngiliz dili dışında ikinci bir yabancı dili Avrupa Ortak Dil Portföyünde yer alan B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-17 Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları tanımlayan mevzuata ve mesleki etik ilkelere bağlılık gösterir.
PÇ-18 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 il bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğini anlayabileceklerdir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilerin dil becerilerini günlük hayatta bütünleşik olarak kullanmayı temel alarak, derslerde farklın dil becerilerinin doğal olarak bütünleştirilmesi ile ders planı hazırlamayı içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders ve İzlence tanıtımı ve giriş Anlatma Yöntemi
2 EFL/ESL sınıfında entegre beceriler (Oxford makalesi) Makale Eleştirisi
3 Dört beceriyi öğretmeye ilişkin güncel bakış açısı (Hinkel makalesi) Makale Eleştirisi
4 Öğretim Dili Yapısı Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
5 Dil bilgisi öğretimi Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
6 Kelime öğretimi Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
7 Telaffuz öğretimi Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
8 Ara Sınav
9 Dil becelerinin öğretimi Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
10 Okuma Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
11 Dinleme Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
12 Yazma Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
13 Konuşma Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
14 Ders planlama Grup çalışması Proje sunumu soru cevap
15 Genel tekrar soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
- Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th Ed.). Essex: Pearson Longman. -Oxford, R. (2001). Integrated Skills in the ESL/EFL Classroom. ERIC Digest. -Hinkel, E. (2006). Current perspectives on teaching the four skills. Tesol Quarterly, 40(1), 109-131.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 13 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 15 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 1 3
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 1 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 12 1 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 79