|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere çevirinin temel kavramlarının tanıtılmasını sağlamak ,çevirinin dil öğretimindeki yerini kavratmak ve çeviri yetkinliğini kazandırıp çeviriyi dil öğretirken nasıl kullanabilecekleri konusunda fikir sahibi yapmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çeviri kuramlarını hakkında tartışabilir. |
PÇ-15 Çeviri ile ilgili prosedürleri, kaynakları ve teknikleri tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | İngilizce ve Türkçe cümle yapılarını karşılaştırarak inceleyebilir. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-15 Çeviri ile ilgili prosedürleri, kaynakları ve teknikleri tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Farklı konularda ve türlerdeki İngilizce metinleri Türkçeye çevirirken karşılaştıkları sorunları tanımlayabilir. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-15 Çeviri ile ilgili prosedürleri, kaynakları ve teknikleri tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Farklı çevirileri karşılaştırarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
PÇ-14 İngilizceden Türkçeye veya Türkçeden İngilizceye çeviri yapar. PÇ-15 Temel dil becerilerini analiz eder ve öğretir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkçe ve İngilizce çeşitli metinler; şarkı sözleri, deyimler, atasözleri gibi kültürel metinler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çeviri bilimine giriş | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 2 | Çeviri Bilimi ve Tarihi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 3 | Çeviri Kuramları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Çeviri Kuramları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Cümle Türleri ve Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 6 | Makale Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 7 | Teknik Metin Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hukuk Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Tıp Metinleri Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 11 | Edebi Metin Çevirisi: Şiir ve Fıkra | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Edebi Metin Çevirisi: Hikaye ve Roman | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Gazete ve Dergi Haber Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 14 | Şarkı Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Turizm ve Tarihi Eser Çevirisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Köksal, D. (2008). Çeviri Eğitimi / Kuram ve Uygulama | |
| 2 | Boztaş, İ., Kocaman A., ve Aksoy, Z. (2011). İngilizce Çeviri Kılavuzu | |
| 3 | Mirici, H. İ., Saka, F. Ö. & Mirici, I. (2016). İngilizce-Türkçe; Türkçe-İngilizce Uygulamalı Çeviri Rehberi. Ankara: Siyasal Kitapevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Farklı alanlardan seçilen metinler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10-11-12 | 6 | 30 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 96 | ||