| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı dil ve kültür arasındaki diyalektik ilişkiyi; dilin kültürel boyutlarının ve yapısının irdelenmesini; bireyin ses, duygu ve düşünce dünyasını oluşturan anadilin kültürel görevlerini; anadilini doğru kullanmanın ve yabancı dil öğrenmenin gerekliliğine işaret ederek, kültürel zenginlik bilincinin oluşturulmasını kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkçenin ve tabancı dilin önemini kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Kültürün unsurlarını kavrayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Türkçeyi doğru ve güzel kullanmayı öğrenebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-5 | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi milli ve evrensel düzeyde değerlendirebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-6 | Sözlü ve yazılı Türk kültürü ürünleriyle kültür aktarımını nasıl olacağını bilebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-7 | Kültür ve dil kavramlarını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-8 | Kültürlerarası diyalog için yabancı dilin gereğini bilebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-9 | Kültürün dile ve konuşmaya olan etkisini anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve öğeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları; milli kültürler küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük gibi konuları kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dilin tanımı ve tarihçesi.İnsan hayatında dilin önemi. Çocuğun insan olma sürecinde dilin önemi. Anadilin önemi. | Anlatma, tartışma, soru cevap. | 
| 2 | Dille toplumun ve kültürün ilişkisi. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Araştırma-İnceleme. | 
| 3 | Dil ve düşünce. Dil sembol ve işaret ilişkisi. Dil kültürel varlığımız ve toplum.Milli dil ve kültür.Farklı kültürlerin dile yansımaları. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap. | 
| 4 | Dil ve dünya görüşü. Dilin imkanları. Dil gerçek ilişkisi. Sözlü kültür ve dil. Medya dili ve sözlü kültür. Sözün gücü ve gücün sözü. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap. | 
| 5 | Dil ve bağlam. Dil ve siyaset. Bir kültür ögesi olarak dil. Dilin millet, kültür ve medeniyet varlığı içindeki yeri. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap. | 
| 6 | Dilin bakımı ve gelişmesi. Dili zenginleştirme yolları. Dil ile sosyal yapı arasındaki ilişki. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap. | 
| 7 | Dil, kültür ve çeviri. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap. | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dil, kültür, edebiyat arasındaki ilişki, bağlantı. dilin oluşmasını sağlayan söz varlığı. tarih medeniyet ilişkisi Medeniyet kültür ilişkisi. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap. | 
| 10 | Mankurtlaşma. Yabancı dille eğitim ve kültür. Tasfiyecilik. Sunum. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap. | 
| 11 | Küreselleşme, internet ve Türkçe. Bilim dili ve Türkçe. Dilde yabancılaşma ve aşağılık duygusu. Dil kirlenmesi. Sunum. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 12 | İletişim, dil ve kültür. İletişim ve ögeleri.Sunum. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 13 | İletişim teknolojileri ve kültür. Televizyon ve kültür.Bilgisayar, internet ve kültür. Sunum. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 14 | Enformatik kültür. Çok kültürlülük. Medeniyet ve modernizm. Medeniyetler çatışması.Sunum. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 15 | Dil ve kültür bilinci. Sunum. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ünalan, Ş. (2014). Dil ve kültür. Ankara: Nobel Yayınları. | |
| 2 | Kaplan, M. (2016). Kültür ve dil. İstanbul: Dergah Yayınları | |
| 3 | Akarsu, B. (1998). Dil- kültür bağlantısı. İstanbul: İnkılap Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||