| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		TUBA BAYKARA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dünya edebiyatının önde gelen metinlerini içerik ve biçem açısından öğrencilere tanıtmak; öğrencilerin edebi metinleri takdir etme becerilerini geliştirmek ve çeşitli kültürlere ve dünya görüşlerine ait edebi türleri, dönemleri ve yazarları öğrenmelerini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dünya edebiyatının önemli eserlerini yorumlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Şiir, roman, tiyatro eserleri gibi edebi türler hakkında yorum yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Gerçek dil kullanımı ile edebi dil kullanımını ayırt edebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, dünya edebiyatından seçilen şiir, tiyatro, roman, öykü gibi farklı edebi türler ve çeşitli metin çözümlemelerini ve tartışmasını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Tanışma ve Dünya edebiyatı dersinin genel özellikleri ve amaçları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 2 | Edebiyat ve edebiyat incelemesine genel giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 3 | Edebi dönemler ve türler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 4 | Kısa Öyküye Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 5 | Edgar Alan Poe-Morgue Sokağı Cinayetleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 6 | Şiire Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 7 | Charles Baudelaire- Kötülük Çiçekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Romana Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 10 | Tolstoy- İnsan Ne İle Yaşar? | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 11 | Sabahattin Ali- Kürk Mantolu Madonna | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 12 | Otobiyografik Roman: Maya Angelou- Annem ve Ben | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 13 | Tiyatro Eserine Giriş | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 14 | Shakespeare- Hamlet & Romeo ve Juliet | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 15 | Arthur Miller- Satıcının Ölümü | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Terry Eagleton, T. (2021). Edebiyat nasıl okunur? (Çev. Elif Ersavcı). İstanbul: İletişim Yay. | |
| 2 | Moran, B. (2004). Edebiyat kuramları ve eleştiri. İstanbul: İletişim Yay. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||