| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Atçılık & Binicilik ile ilgili tarihi, kültürel, sportif bilgileri teorik olarak öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Atçılık ve Binicilik ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Atçılık ve Binicilik malzemelerinin özelliklerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Atın anatomik ve psikolojik özelliklerini anlatabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Atlı sporların dünyada ve Türkiye'de nasıl gelişim gösterdiğini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Uyarlanmış binicilik aktivitelerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Atçılık & Binicilik ile ilgili temel kavramlar, tarih sahnesinde at, kültür - sanat ve edebiyatta at, atların fiziksel ve psikolojik özellikleri, atın ekonomik değeri, atların üretimi - yetiştirilmesi ve bakımı, at eğitimi, geleneksel ve modern atlı sporlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Atçılık & Binicilik ile ilgili temel kavramlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 2 | tarih sahnesinde at | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 3 | kültür - sanat ve edebiyatta at | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 4 | atların fiziksel ve psikolojik özellikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 5 | atın ekonomik değeri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 6 | atların üretimi - yetiştirilmesi ve bakımı | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 7 | at eğitimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | geleneksel ve modern atlı sporlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 10 | turizmde binicilik turları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 11 | atın insan sağlığı ile ilişkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 12 | terapötik atlı uygulamalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 13 | zihinsel yetersiz bireyler için atla kolaylaştırılmış eğitim | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 14 | fiziksel yetersiz bireyler için uyarlanmış atlı aktiviteler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 15 | davranış problemi olan bireyler için atla kolaylaştırılmış psikoterapi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Soru Cevap Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| sınıf, ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||