|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eskiçağ'da orduların oluşumu, askeri teşkilatı ve işlevleri hakkında bilgi kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders Eskiçağ kavim ve devletlerinin askeri teşkilatı, savaş taktikleri ve silahlarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sumer Şehir Devletleri'nde Askeri Organizasyon | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
2 | Tarihte İlk Düzenli Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
3 | Asur Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
4 | Asur Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
5 | Babil Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
6 | Babil Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
7 | Hitit Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Frig Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
10 | Urartu Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
11 | Lidya Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
12 | Bozkır Kavimlerinde Askeri Kültür | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Pers Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Roma Devleti'nin Askeri Teşkilatı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Feridun M. Emecen, Eskiçağ'dan Modern Çağ'a Ordular,KİTABEVİ | |
2 | Trevor Bryce, The World of Neo-Hittite Kingdoms: A Political and Military History, OXFORD. | |
3 | Vegetius, On Roman Military Matters; A 5th Century Training Manual in Organization, Weapons and Tactics, as Practiced by the Roman Legions, Red & Black Publishers. | |
4 | Gabriele Esposito, Armies of the Late Roman Empire AD 284 to 476: History, Organization and Uniforms, Pen & Sword Military. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 8 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |