|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; öğretmenlik mesleği alanında okul çalgısını etkili ve verimli bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sağ el ve sol el temel tekniklerini geliştirebilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Gitarın ses ve akor sistemini kavrayıp geliştirebilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Farklı arpej türleri ile eşlik edebilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Sol el parmaklarını bağımsızlaştırabilir. Yarım ve tam bare tekniğini uygulayabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-5 | Bareli akor yapılarını ve pozisyonları kullanabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-6 | Akor şifrelerini okuyup basabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; Gitarın müzik eğitiminde nasıl kullanılacağını, çalgıların teknik özelliklerini, kısa tarihini okul müziği dağarcığındaki yerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Öğrencilerle dersin amacı içeriği ve hedef davranışları ile çalgının temel tekniklerinin hatırlatılması. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 2 | Sağ el tirando ve apoyando (serbest vuruş ya da desteksiz vuruş ) çalışmaları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 3 | Gitar pozisyonları ve nota yerleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 4 | Sol el ve sağ el parmak numaraları ve ezgi soloları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 5 | Akor tekrarları ve farklı ritimler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 6 | Yarım ve tam bare | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 7 | Farklı akor basışları ve şifreleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çeşitli türlerdeki şarkıların ezgi soloları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 10 | Nota ve akor okuma | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 11 | Türk Sanat Müziği eşlikleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 12 | Popüler müziklere gitar eşlikleri. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 13 | Okul şarkılarına gitar eşlikleri. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 14 | Türkülere gitar eşlikleri. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 15 | Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydıntan, Z. (1999) Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi | |
| 2 | Cemil, M. (2005) Klasik Gitar Metodu Alfa Akademi | |
| 3 | İşbilen, M. (2001) Klasik Gitar Metodu ,Çağdaş Sanat Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 4 | 7 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 70 | ||