|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; İlköğretim ve ortaöğretim programlarında belirlenen müzik eğitimi amaçlarının gerçekleştirilebilmesi, müzik eğitimi/öğretimi faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve öğrencide gerekli müziksel kazanımların oluşturulabilmesinde önemli bir araç olan ‘okul müziği dağarının’ tanınmasını sağlamaktır. Ayrıca bir eğitim aracı olarak okul müziği dağarının, etkili bir şekilde kullanılmasına yönelik yaklaşım ve uygulamalara yer vererek; öğrencinin mesleki yaşantısını desteklemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul müziği dağarının kapsamını açıklayabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlk ve ortaöğretim müzik eğitimi programlarının amaçları doğrultusunda okul müziği dağarının özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yaş gruplarına göre belirlenmiş ses eğitiminin temel ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yaş gruplarına göre öğretilecek okul müziği dağarı örneklerini belirleyebilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Okul müziği dağarı örneklerini “prozodi” açısından analiz edebilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Yaş dönemlerine göre öğretilecek okul müziği dağarı örneklerinin öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; bir eğitim aracı olarak okul müziği dağarının, etkili bir şekilde kullanılmasına yönelik yaklaşım ve uygulamaları içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanımlar, okul müziği dağarının kapsamı | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
2 | Okul müziği dağarının yeterli derecede oluşamama nedenleri ve bu sorunu giderme yolları. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
3 | Ülkemizde şarkı dağarcığının geçirdiği dönemler ve bu dönemlere ait örnek şarkılar. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
4 | Prozodi kavramı. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
5 | Sınıfta ses eğitimine giriş, ses eğitiminin temel ilkeleri ve yaş dönemleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
6 | I. Yaş Dönemi ses özellikleri ve ses sınırları. I. Yaş Dönemine ait örnek şarkılar. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
7 | Çocuklarda ses değişim dönemi ve bu dönemde yapılacak ses eğitiminin temel ilkeleri. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuklarda ses değişim dönemi ve bu dönemde yapılacak ses eğitiminin temel ilkeleri. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
10 | II. Yaş Dönemi ses özellikleri ve ses sınırları. II. Yaş Dönemine ait örnek şarkılar. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
11 | III. Yaş Dönemi ses özellikleri ve ses sınırları. III. Yaş Dönemine ait örnek şarkılar. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
12 | Okul müziği dağarının öğretilmesinde uygulanacak etkili öğretim yöntem ve yaklaşımlar. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
13 | Orff yöntemi ve eğitim müziğinde kullanılan okul çalgıları. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
14 | Çocuk şarkısı yazma çalışmaları. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
15 | Geçmişten günümüze kadar gelen önemli eğitim müziği dağarı kaynaklarının tanıtılması. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydıntan Z., Egüz, S.,(1996) İlkokulda Müzik Eğitimi, Ankara: Doğuş Matbaacılık ve Ticaret Limited Şirketi Matbaası | |
2 | Akkaş, S.,(2001) İlköğretim Müzik Ders Kitabı (1,2,3,4,5,6,7,8), Ankara: Pasifik Yayınları, Anadol Matbaacılık | |
3 | Aydoğan, S, (2001) Evrensel Koro Şarkıları, Ankara | |
4 | Aydoğan, S.,(1998) Yaşasın Müzik, Ankara: Önder Matbaası | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 57 |