Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 312 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 312 Adı: OKUL MÜZİĞİ DAĞARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; İlköğretim ve ortaöğretim programlarında belirlenen müzik eğitimi amaçlarının gerçekleştirilebilmesi, müzik eğitimi/öğretimi faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi ve öğrencide gerekli müziksel kazanımların oluşturulabilmesinde önemli bir araç olan ‘okul müziği dağarının’ tanınmasını sağlamaktır. Ayrıca bir eğitim aracı olarak okul müziği dağarının, etkili bir şekilde kullanılmasına yönelik yaklaşım ve uygulamalara yer vererek; öğrencinin mesleki yaşantısını desteklemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul müziği dağarının kapsamını açıklayabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İlk ve ortaöğretim müzik eğitimi programlarının amaçları doğrultusunda okul müziği dağarının özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yaş gruplarına göre belirlenmiş ses eğitiminin temel ilkelerini açıklayabilir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yaş gruplarına göre öğretilecek okul müziği dağarı örneklerini belirleyebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Okul müziği dağarı örneklerini “prozodi” açısından analiz edebilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Yaş dönemlerine göre öğretilecek okul müziği dağarı örneklerinin öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilir. PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; bir eğitim aracı olarak okul müziği dağarının, etkili bir şekilde kullanılmasına yönelik yaklaşım ve uygulamaları içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanımlar, okul müziği dağarının kapsamı Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Okul müziği dağarının yeterli derecede oluşamama nedenleri ve bu sorunu giderme yolları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Ülkemizde şarkı dağarcığının geçirdiği dönemler ve bu dönemlere ait örnek şarkılar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Prozodi kavramı. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Sınıfta ses eğitimine giriş, ses eğitiminin temel ilkeleri ve yaş dönemleri Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 I. Yaş Dönemi ses özellikleri ve ses sınırları. I. Yaş Dönemine ait örnek şarkılar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 Çocuklarda ses değişim dönemi ve bu dönemde yapılacak ses eğitiminin temel ilkeleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 Çocuklarda ses değişim dönemi ve bu dönemde yapılacak ses eğitiminin temel ilkeleri. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 II. Yaş Dönemi ses özellikleri ve ses sınırları. II. Yaş Dönemine ait örnek şarkılar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 III. Yaş Dönemi ses özellikleri ve ses sınırları. III. Yaş Dönemine ait örnek şarkılar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 Okul müziği dağarının öğretilmesinde uygulanacak etkili öğretim yöntem ve yaklaşımlar. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 Orff yöntemi ve eğitim müziğinde kullanılan okul çalgıları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Çocuk şarkısı yazma çalışmaları. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Geçmişten günümüze kadar gelen önemli eğitim müziği dağarı kaynaklarının tanıtılması. Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydıntan Z., Egüz, S.,(1996) İlkokulda Müzik Eğitimi, Ankara: Doğuş Matbaacılık ve Ticaret Limited Şirketi Matbaası
2 Akkaş, S.,(2001) İlköğretim Müzik Ders Kitabı (1,2,3,4,5,6,7,8), Ankara: Pasifik Yayınları, Anadol Matbaacılık
3 Aydoğan, S, (2001) Evrensel Koro Şarkıları, Ankara
4 Aydoğan, S.,(1998) Yaşasın Müzik, Ankara: Önder Matbaası
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 57