| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; öğrencinin batı müziği biçimlerine ait bilgileri kavrayarak duyduğu, okuduğu, söylediği ve çaldığı bir eserin biçimini tanımasını ve eseri biçimine uygun olarak icra edebilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Müzikal cümleyi kavrayabilir ve eserlerin cümlelerini belirtebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Dönem konusunu kavrayabilir ve eserlerin dönemlerini belirtebilir. | 
			
		 
			PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Bir bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | İki bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Üç bölmeli şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Katlı şarkı formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Rondo formlarının yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-8 | Sonat Allegrosu formunun yapısını kavrayabilir ve analizini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; Batı müziği tür ve biçim özellikleri bağlamında, form bilgisini, eserleri küçük parçalara ayırarak anlamlandırma becerisini, eserleri etkili bir şekilde çözümleme ile doğru eser seçme deneyimini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Cümle | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 2 | Cümlenin gelişimi | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 3 | Dönem | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 4 | Dönemin gelişimi | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 5 | Demet yapılar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 6 | Giriş, Codetta, Prelude, Postlude | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 7 | Çift dönem | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Şarkı Formları I | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 10 | Şarkı Formları Il | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 11 | Rondo Formları I | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 12 | Rondo Formları Il | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 13 | Rondo Formları Ill | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 14 | Sonat Formu I | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 15 | Sonat Formu Il | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cangal, N. (2011). Müzik Formları (4.Basım), Ankara: Arkadaş Yayınları. | |
| 2 | Bora, U. (2004) Müzikte Form: Yapıtaşları ve Bölmeli Formlar. Prizma Matb. | |
| 3 | Savaş, M. (2018). Batı Müziğinde Form ve Analiz. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları | |
| 4 | Usmanbaş, İ. (1974). Müzikte Biçimler, İstanbul: D.Konservatuarı Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||