| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; Türk halk müziğinde biçim-form ve tür kavramının, yöntemlerinin, halay, bar, zeybek, divan, semah vb. türlerin yapısal özelliklerinin analizlerini yapabilme becerisini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk Halk müziğindeki türleri ayırabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Türk Halk müziği form ve biçimlerini tanıyabilir ve ayırtedebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Türk Halk müziğinde eserlerin analizini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Uzun ve kırık havaları tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-5 | Sözlü ve sözsüz eserlerin özelliklerini ve icra tekniklerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları
ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye
sahiptir. PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Halay, bar, zeybek, divan, semah ve benzeri türlerin ayrımını yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları
ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye
sahiptir. PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir. PÇ-28 Tüm sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; Türk halk müziğinde kullanılan tür ve biçimlerinin analizlerini kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Türk Halk müziğinde genel olarak türler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 2 | Sözlü ve sözsüz eserler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 3 | Sözsüz eserlerde türler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 4 | Sözlü eserlerde türler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 5 | Uzun ve Kırık ezgiler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 6 | Uzun hava türküler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 7 | Kırık hava türküler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Form ve biçim açısından, Halay | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 10 | Form ve biçim açısından, Bar. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 11 | Form ve biçim açısından, Zeybekler. | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 12 | Form ve biçim açısından, Divan | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 13 | Form ve biçim açısından, Samahlar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 14 | Form ve biçim açısından, Ağıtlar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 15 | Form ve biçim açısından, Mayalar | Anlatma, Tartışma ve Enstrüman Çalma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Alim, Y. K., Atalay A. (2004) “Bağlama Metodu 1” , İstanbul: Aktüel Yayınları | |
| 2 | Taptık, G., (1972). Notaları ve Tavırları ile Türküler, Ankara: Çaba Yayıncılık | |
| 3 | Sarıözen, M., (1970). Türk Halk Müziğinde Usuller, Ankara: Mifad Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar ve enstrümanlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||