| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, Türk müziği eserlerini çok seslendirmede kullanılan farklı yaklaşımları tanımak ve bunlardan biri olan “İlerici Sistemi” ile çok seslendirme yapmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk müziği ses sistemini tanıyabilir ve Batı müziği ses sistemi ile ilişkilendirebilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Türk müziği eserlerini çokseslendirmede kullanılan farklı yaklaşımları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Bestecilerin İlerici sistemi hakkındaki genel görüşlerini tartışabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | İlerici sisteminde akor kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-5 | İlerici sisteminde temel fonksiyon bağlantıları yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-6 | İlerici sisteminde yan derece bağlantıları yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin
çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri
toplar. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği; Türk ve Batı müziği ses sistemleri, ilerici sistem ve eserler, makamlar ve kadansları, temel ses dışındaki seslerin katlanması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Türk Müziği ses sistemi ve Batı Müziği ses sistemi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 2 | İlerici’nin Biyografisi, İlerici Sistemi Ile Ilgili Görüşler ve Eleştiriler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 3 | Hüseyni Makamı ve kadansı, İlerici Sisteminde Akor Kurma ve Şifrelendirme | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 4 | I-VI, III-I bağlantıları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 5 | VI-I, I-III bağlantıları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 6 | Hicaz makamı ve kadansı | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 7 | I-II, I-VII Bağlantıları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nikriz makamı ve kadansı | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 10 | I-IV, I-V Bağlantıları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 11 | İlerici Sistemi Ile Ilgili Eserlerin Incelenmesi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 12 | Karcığar makamı ve kadansıığar makamı ve kadansı | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 13 | Kürdi makamı ve kadansı | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 14 | Temel Sesin Dışındaki Seslerin Kat-lanması. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 15 | Akora yabancı sesler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İlilerici Kemal, “Bestecilik Bakımından Türk Müziği Armonisi” | |
| 2 | Levent N., “Dörtlü Armoni” | |
| 3 | Sun, M,, ”Türk Müziği Makam Diziler’’ | |
| 4 | Sağlam, A.,”Türk Müziğinde Çokseslilik Uygulamaları Ve İlerici Armonisi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar ve enstrüman | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||