|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı: öğrenciye, müziğin tarihsel süreç çerçevesindeki sosyoekonomik ve kültürel gelişmeler ile birlikte yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültür, popüler kültür, güncel ve popüler kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Güncel ve Popüler Müziğin ekonomik boyutunu açıklayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-32 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve süreçlere katılım sağlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Ulusal ve uluslararası güncel ve popüler müzik tür ve stillerini tarihsel süreç içerisinde tanımlayabilir. |
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-28 Tüm sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Güncel Popüler Müziklerin okul müzik eğitimindeki yeri ve işlevini açıklayabilir. |
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Popüler müzik ve uygulama alanlarına dair genel bilgi ve beceriyi uygulayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-22 Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ulusal ve uluslararası güncel ve popüler müziklerin tarihsel süreci, popüler kültür çerçevesinde güncel ve popüler müziklerin günlük hayattaki yeri ve önemi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültür, Popüler Kültür, Güncel ve Popüler kavramları. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 2 | Caz müziği öncesi türler (Ragtime, Blues, Boogie Woogie). | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 3 | Caz Müziği Stilleri (NewOrleans,Dixiland,) | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 4 | Caz Müziği Stilleri ( Chicago, Swing, Bebop) | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 5 | Caz Müziği Stilleri (Cool Caz, Fusion, Free Caz, Rock Caz) | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 6 | Soul, Funk, Motown. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 7 | Country Müzik | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rock&Roll Müziği | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 10 | Rock Müzik Stilleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 11 | Rock Müzik Stilleri | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 12 | Tango, Flamenko | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 13 | Çigan Müziği, Balkan Müzikleri ve çeşitli yerel Popüler Müzikler. | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 14 | Türkiye’de Popüler Müzikler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 15 | Türkiye’de Popüler Müzikler | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özbek, M., (2000) “Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski”, İletişim Yayınevi. | |
| 2 | Sermet ,C., (1999) “Cazın İçinden”, Pan Yayınevi. | |
| 3 | Berendt E. J., (2003) “ Caz Kitabı”, Ayrıntı Yayınları | |
| 4 | Hatch, D., Millward, S., (1992) “Blues’dan Rock’a”, Korsan Yayın. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar ve enstrüman | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||