Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 514 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 514 Adı: TÜRK HALK OYUNLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencinin öğretmenlik mesleği alanında milli bayram ve kutlama günlerinde "Halk oyunları gösterisini" etkin bir biçimde hazırlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanımlayabilir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Ege Yöresi Zeybek Oyununu uygulayabilir. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Trakya Yöresi Mendil Oyununu uygulayabilir. PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir.
PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Antalya, Isparta, Burdur Teke Oyunu uygulayabilir. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Çeşitleri halayları tanıyabilir ve uygulayabilir. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Artvin oyunlarını uygulayabilir. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Halk oyunlarının teorik ve uygulamalı eğitimi, halk oyunlarında koordinasyon geliştirme, halk oyunlarına karşı ilgi sağlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halk oyunlarının tanımlanması, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
2 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
3 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
5 Zeybek oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
6 Karşılama oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
7 İki oyun türü ile ilgili koreografi çalışmaları Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
8 Ara Sınav
9 Halk oyunlarında değerlendirme ve puanlama çalışmaları Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
10 Halay oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
11 Artvin oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
12 Bursa oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
13 Burdur oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
14 Üç yöre oyunu üzerine koreografi çalışmaları, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
15 Stilize halk oyunları hakkında teorik bilgiler, Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tansuğ, S., (1985) Türkmen Giyimi, İstanbul: Ak Yayınları.
2 Eroğlu, T., (1994) nsan ve Oyun, Kayseri: Milli Folklor Yayınları.
3 Su, R., (2000) Türk Halk Oyunları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120