|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencinin öğretmenlik mesleği alanında milli bayram ve kutlama günlerinde "Halk oyunları gösterisini" etkin bir biçimde hazırlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Halk Oyunları Yörelerini tanımlayabilir. |
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin
çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri
toplar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ege Yöresi Zeybek Oyununu uygulayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Trakya Yöresi Mendil Oyununu uygulayabilir. |
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin
çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri
toplar. PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Antalya, Isparta, Burdur Teke Oyunu uygulayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Çeşitleri halayları tanıyabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Artvin oyunlarını uygulayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk oyunlarının teorik ve uygulamalı eğitimi, halk oyunlarında koordinasyon geliştirme, halk oyunlarına karşı ilgi sağlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk oyunlarının tanımlanması, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
2 | Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
3 | Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
4 | Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
5 | Zeybek oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
6 | Karşılama oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
7 | İki oyun türü ile ilgili koreografi çalışmaları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halk oyunlarında değerlendirme ve puanlama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
10 | Halay oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
11 | Artvin oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
12 | Bursa oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
13 | Burdur oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
14 | Üç yöre oyunu üzerine koreografi çalışmaları, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
15 | Stilize halk oyunları hakkında teorik bilgiler, | Anlatım, soru cevap, enstrüman çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tansuğ, S., (1985) Türkmen Giyimi, İstanbul: Ak Yayınları. | |
2 | Eroğlu, T., (1994) nsan ve Oyun, Kayseri: Milli Folklor Yayınları. | |
3 | Su, R., (2000) Türk Halk Oyunları, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar ve enstrüman |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |