|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | NANOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ ANABİLİM DALI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ZEHRA KOÇAK (fzkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı doğal ve sentetik temelli biyolojik malzemeleri tanımak, ve doku mühendisliği ve biyomalzeme alanı hakkındaki tarihi ve güncel araştırma ve biyomedikal uygulamalar hakkında bilgi ve yorumlama yeteneği kazanmaktır. Ayrıca öğrencilerin spesifik biyomalzemler hakkında yapmaları istenen literatür araştırması sayesinde bu alandaki güncel bilimsel çalışmaları takip ve analiz etmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyomalzemeler ve doku mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi ve yorumlama becerisi geliştirebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | spesifik biyomedikal uygulamalar için malzemelerin taşıması gereken temel özellikleri belirleyebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-4 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. PÇ-6 Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | alanda yapılmış araştırma ve geliştirme faaliyetlerini takip ve analiz edebilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyomalzemeler ve sınıflandırılması; biyomalzeme türleri (seramik, metal, polimer ve kompozit) ve özellikleri ; ideal biyomalzemelerde aranan özellikler ve temel tanımlar (biyouyumluluk, biyoaktivite, biyobozunurluk vb.); sert ve yumuşak doku mühendisliğinde in-vitro ve klinik uygulamalarına örnekler; kemik doku mühendisliği ve ilaç salınımı gibi spesifik uygulamalarında kullanılan biyomalzemeler ve onların üretimi ve karakterizasyonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyomalzemeler ve Doku Mühendisliğine Giriş | anlatma, soru-cevap, tartışma |
2 | Biyomalzemelerin Sınıflandırılması | anlatma, soru-cevap, tartışma |
3 | Biyomalzemelerde Aranan Özellikler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
4 | Metalik Biyomalzemeler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
5 | Seramik Biyomalzemeler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
6 | Polimerik Biyomalzemeler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
7 | Kompozit Biyomalzemeler, Spesifik Doğal Kaynaklı Biyomalzemeler | anlatma, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kemik Doku Mühendisliği | anlatma, soru-cevap, tartışma |
10 | Yenileyici Tıp ve İlaç Salınım Sistemleri | anlatma, soru-cevap, tartışma |
11 | Hidrojeller | anlatma, soru-cevap, tartışma |
12 | Biyomalzemelerin Karakterizasyon Yöntemleri I | anlatma, soru-cevap, tartışma |
13 | Biyomalzemelerin Karakterizasyon Yöntemleri II | anlatma, soru-cevap, tartışma |
14 | Spesifik Biyomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-1 | sunum, soru-cevap, tartışma, raporlama |
15 | Spesifik Biyomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-2 | sunum, soru-cevap, tartışma, raporlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine: Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, Jack E. Lemons | |
2 | Li, J. (2022) Biomaterials and materials for medicine: Innovations in research, devices, and applications. Boca Raton, FL: CRC Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Online veri tabanları Referans software (Mendeley) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |