|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CENGİZ GÜNEŞ (cengizgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; İslam dini ile ilgili inanç ve ibadet esaslarını kavramak, buna dönük bakış açısı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinin ne anlama geldiğini kavrayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dinin neden gerekli olduğunu ilgili olgular çerçevesinde açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 İslam dininin temel bilgilerini kavrayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslam’la ilgili kavramları, İslam dininin temel özelliklerini ve ibadetin mahiyetini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Din nedir ve dine duyulan ihtiyaç | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | İslam’a göre İlk din ve dini hayattaki gelişme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Dinlerin çeşitleri 1-Batıl dinler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | 2-Hak dinler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | İslâmiyet’in doğuşunu hazırlayan şartlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | İslam’ın koyduğu hükümler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | İslam dininde ortaya çıkan mezhepler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslam dininin temel prensip ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | İslam dininin temel prensip ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | İslam dininde inanç esasları (iman) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | İmanın geçerli olmasının şartları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | İman esasları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Allah'a iman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Meleklere iman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılavuz, S. v. diğ. (1988) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kaynak Kitap. İstanbul: Marifet Yayınları | |
2 | Durmuş, A. v.diğ. (2016) Dinim İslam Temel Bilgiler. Ankara: DİB Yayınları | |
3 | Şentürk, L – Yazıcı, S, (2020) İslam İlmihali. Ankara: DİB Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, videolar, bilgisayar ve slaytlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |