|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı, öğrencilere bilgisayar bilimlerinde ve hesaplama problemlerinde yaygın olarak kullanılan ayrık veri yapılarının tasarımı ve uygulanmasında problem çözme ve deneyim kazandırmaktır.. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Veri tiplerini ve uygun değişkenleri sayabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Değişken tanımlayabilir |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Algoritma tasarlayabilir. |
PÇ-1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| RAM'in çalışma prensibi,Temel veri tipleri,Sabitler ve Değişkenler,Tek boyutlu diziler,Çok boyutlu diziler,Algoritma kavramı,Problemlerin çözümünde algoritma kullanımı,Algoritmalarda başlangıç, bitiş ve işlemler,Algoritmalarda kararlar, Algoritmalarda döngüler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersi ve içeriği tanıtmak | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 2 | RAM'in çalışma prensibi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 3 | Temel veri Tipleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 4 | Sabitler ve Değişkenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 5 | Değişkenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 6 | Tek boyutlu diziler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 7 | Çok boyutlu diziler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Algoritma kavramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 10 | Problemlerin çözümünde algoritma kullanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 11 | Algoritmalarda başlangıç, bitiş ve işlemler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 12 | Algoritmalarda kararlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 13 | Algoritmada döngüler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 14 | Algoritmada döngüler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 15 | Genel değerlendirme ve eksiklerin giderilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çobanoğlu, B. (2006). Algoritma Geliştirme ve Veri Yapıları. İstanbul: Pusula Yayıncılık. | |
| 2 | Çölgeçen, T. F. (2021). Veri Yapıları ve Algoritmalar. İstanbul: Papatya Yayıncılık. | |
| 3 | https://www.btkakademi.gov.tr/portal/course/algoritma-programlama-ve-veri-yapilarina-giris-12565 | |
| 4 | https://www.fatihmarasli.com/wp-content/uploads/2018/02/t%C3%BCm.pdf | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, bilgisayar donanım parçaları, yardımcı ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 0 | |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||