Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Temel kimya ve fizik bilgilerini kullanarak renkleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Renklerle ilgili temel kimyasal bilgileri, günlük yaşamda iletişim kurma ve kendini ifade etme gibi alanlara uygulayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
İş alanlarında ve kültürde renklerin anlamlarını tanımlayabilir, renkleri kullanma da farkındalık geliştirebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, renklerin tarihini ve kültürünü, renklerle ilgili temel kimyasal ve fiziksel bilgileri, renklerin frekanslarının psiko-fiziksel etkilerini, duygusal anlamlarını, iş dünyasında sunum ve mülakatlardaki yerini, iletişimdeki önemini, farklı kültürlerde ve eğitimsel süreçlerde renklerin anlamlarını, kişilik ve karakter oluşumundaki etkisini ve sofrada renklerin kullanımını kapsamaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin amacı, kapsamı ve yöntemlerinin açıklanması |
Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
2 |
Renk tarihi, kültürü |
Anlatma, soru cevap yöntemi |
3 |
Renkleri açıklayan temel kimya kuralları |
Renk ve semboller kullanma, anlatma, soru cevap yöntemi
|
4 |
Renkleri açıklayan temel kimya kuralları |
Renk ve semboller kullanma, anlatma, soru cevap yöntemi
|
5 |
Renklerin dalga boyları ve frekansları |
Renk ve semboller kullanma, anlatma, soru cevap yöntemi
|
6 |
Renklerin fiziksel özelliğinin algıya etkileri |
Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
7 |
Temel renkler ve renk grupları |
Lecture, question and answer, discussion |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Renk kontrastları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 |
Renklerin frekanslarının psiko-fiziksel etkileri |
Beyin fırtınası, gözlem, tartışma |
11 |
Renklerin iş dünyasında sunum ve mülakatlardaki yeri |
Beyin fırtınası, gözlem, tartışma |
12 |
Farklı kültürlerde ve eğitimsel süreçlerde renklerin anlamları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 |
Öğrencilerin sunumları ve değerlendirmeleri |
Sunum, tartışma |
14 |
Öğrencilerin sunumları ve değerlendirmeleri |
Sunum, tartışma |
15 |
Öğrencilerin sunumları ve değerlendirmeleri |
Sunum, tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Atakol, O. ve Öz, S. (2021). Renklerin kimyası. İstanbul: Yalın Yayıncılık. |
2 |
Tarhan Muslu, Z. (2019). Renk şifresi. İstanbul: Alfa Yayınları. |
3 |
Ekşib, Ş. (2021). Sayıların ve renklerin sırlı dili-kadim bilgilerin ışığında. İstanbul: Ceres Yayınları. |
4 |
Demirsoy, Ali (2021) Canlılığın Oluşum Öyküsünde Renklerin Dansı, Akılçelen Kitaplar. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |