| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Halk edebiyatı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
|
| DÖÇ-2 |
Türk Dünyası sözlü kültür ürünleri hakkında genel bilgileri kullanabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
|
| DÖÇ-3 |
Türk Dünyası destancılık geleneği üzerine bilgi sahibi olup örnekler üzerinden türün özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
|
| DÖÇ-4 |
Türk Dünyası masal anlatma geleneği üzerine bilgi sahibi olup masal incelemeleri yapabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
|
| DÖÇ-5 |
Türk boylarının sözlü kültür ürünlerindeki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu ders, Türk Dünyası sözlü edebiyat türleri üzerine genel bilgiler verme, Türk boylarının halk edebiyatı ürünlerini gelenek bağlamında tanıtma, türleri yapı-içerik özellikleri açısından inceleme ve muhakeme edebilme kazanımına yönelik temel bilgileri içermektedir. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Türk Dünyasında sözlü edebiyat türleri |
Konu anlatımı |
| 2 |
Türk boylarında destan kavramı |
Konu anlatımı |
| 3 |
Güney-Batı (Türkiye, Azerbaycan, Gagavuz, Türkmen) ve Güney-Doğu (Özbek, Uygur) Sahası Türk boylarında destancılık geleneği |
Konu anlatımı, Tartışma |
| 4 |
Güney-Batı (Türkiye, Azerbaycan, Gagavuz, Türkmen) ve Güney-Doğu (Özbek, Uygur) Sahası Türk boylarında destancılık geleneğinden örnekler |
Okuma, Çözümleme |
| 5 |
Kuzey-Batı (Kazak, Kırgız, Tatar) ve Kuzey-Doğu (Saha, Altay, Hakas) Sahası Türk boylarında destancılık geleneği |
Konu anlatımı, Tartışma |
| 6 |
Kuzey-Batı (Kazak, Kırgız, Tatar) ve Kuzey-Doğu (Saha, Altay, Hakas) Sahası Türk boylarında destancılık geleneğinden örnekler |
Okuma, Çözümleme |
| 7 |
Türk boylarında masalcılık geleneği ve masal kavramı |
Konu anlatımı |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Güney-Batı (Türkiye, Azerbaycan, Türkmen ve Gagavuz) ve Güney-Doğu (Özbek, Uygur) Sahası Türk boylarında masalcılık geleneğinden örnekler |
Okuma, Çözümleme |
| 10 |
Kuzey-Batı (Kazak, Kırgız, Tatar) ve Kuzey-Doğu Sahası (Saha, Altay, Hakas) Türk boylarında masalcılık geleneğinden örnekler |
Okuma, Çözümleme |
| 11 |
Türk boylarında fıkra kavramı |
Konu anlatımı |
| 12 |
Türk boylarında fıkra kahramanı olarak Apendi (Nasreddin Hoca) |
Konu anlatımı, Tartışma |
| 13 |
Güney-Batı (Türkiye, Azerbaycan, Türkmen ve Gagavuz) ve Güney-Doğu (Özbek, Uygur) Sahası Türk boylarında fıkra tipleri ve fıkra örnekleri |
Okuma, Çözümleme |
| 14 |
Kuzey-Batı (Kazak, Kırgız, Tatar) ve Kuzey-Doğu (Saha, Altay, Hakas) Sahası Türk boylarında fıkra tipleri ve fıkra örnekleri |
Okuma, Çözümleme |
| 15 |
Türk boylarında âşık tipi ve âşıklık geleneği |
Konu anlatımı, Tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Çobanoğlu Ö. (2011). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği. Ankara: Akçağ Yayınları. |
| 2 |
Türk Dünyası edebiyatı tarihi (2002). C I, II, III, Ankara: AKM Yayınları. |
| 3 |
Aça, M. (2019). Halk bilimi el kitabı. Ankara: Nobel Yayınları. |
| 4 |
Oğuz, Ö. vd. (2015). Türk halk edebiyatı el kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|