|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, İslam’ın bilime verdiği değer ve Müslüman bilim adamlarının bilime katkıları konularında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İslam’ın bilime verdiği değeri kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İslam’ın bilimle çelişmediğini kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Müslüman bilim adamlarının bilime katkılarını kavrayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, bilim nedir, bilimin tarihi gelişimi, İslam dünyasında bilim, Türk İslam dünyasında önemli bilim adamları, Müslüman bilim adamlarının bilime katkılarını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim nedir, bilimin felsefenin konusu olması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Pozitif bilimin nitelikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Bilimin kaynağı ve değeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kültür ve Medeniyet kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Bilimin tarihi gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | İslam dünyasında bilim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kur'ân-ı Kerîm ve Hadislerde bilim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslam’da bilim müesseseleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Beytü’l-hikme, rasathaneler ve diğer bilim kurumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | İslam dünyasında bilim dalları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Astronomi, matematik, tıp, kimya, fizik, coğrafya | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türk İslam dünyasında önemli bilim adamları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Türk İslam dünyasında önemli bilim adamları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | XII. Yüzyıldan Günümüze doğu ve batıda bilim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yakıt, İ. (2002). İslam’da Bilim Tarihi. İsparta: Tuğra Matbaa ve Yayıncılık (Ders Kitabı) | |
2 | Yüksel, A.T. (2015). İslam’da Bilim Tarihi. Konya: Lord Matbaa ve Yayıncılık. (Yardımcı kitap) | |
3 | Ülger, N. (2015). Doğu ve Batıda Bilim ve Düşünce. Elazığ: Elif Matbaa ve Yayıncılık. (Yardımcı kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |