|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
MÖ 2. binyıl Mezopotamya-Anadolu ilişkileri hakında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mezopotamya-Anadolu ilişkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
MÖ 2. binyıl Mezopotamya-Anadolu ilişkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | MÖ 2. binyılda Mezopotamyanın genel durumu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | MÖ 2. binyılda Anadolu'nun genel durumu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | MÖ. 2. binyılın ilk yarısında Mezopotamya-Anadolu siyasi ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | MÖ. 2. binyılın ilk yarısında Mezopotamya-Anadolu siyasi ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | MÖ. 2. binyılın ilk yarısında Mezopotamya-Anadolu siyasi ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | MÖ. 2. binyılın ilk yarısında Mezopotamya-Anadolu sosyo-kültürel ve ekonomik ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | MÖ. 2. binyılın ilk yarısında Mezopotamya-Anadolu sosyo-kültürel ve ekonomik ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | MÖ. 2. binyılın ikinci yarısında Mezopotamya-Anadolu siyasi ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | MÖ. 2. binyılın ikinci yarısında Mezopotamya-Anadolu siyasi ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | MÖ. 2. binyılın ikinci yarısında Mezopotamya-Anadolu siyasi ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | MÖ. 2. binyılın ikinci yarısında Mezopotamya-Anadolu siyasi ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | MÖ. 2. binyılın ikinci yarısında Mezopotamya-Anadolu sosyo-kültürel ve ekonomik ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | MÖ. 2. binyılın ikinci yarısında Mezopotamya-Anadolu sosyo-kültürel ve ekonomik ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | MÖ. 2. binyılın ikinci yarısında Mezopotamya-Anadolu sosyo-kültürel ve ekonomik ilişkileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 12 | 96 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 194 |