|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin eğitime bakış açıları, Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımlar, evrensel ve toplumsal değerlerle örtüşen, tutarlı ve değişime açık felsefi ilkeler ve bu ilkeleri öğrenme-öğretme sürecine yansımaları konularına yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Felsefe ile ilgili temel kavramları ve bilim felsefe ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitim sistemini felsefi açıdan değerlendirebilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitimi etkileyen felsefi akımları karşılaştırır |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders felsefenin temel konuları ve sorun alanları; varlık, bilgi, ahlak/değerler felsefesi ve eğitim; temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, natüralizm, ampirizm, rasyonalizm, pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) ve eğitim; eğitim felsefesi ve eğitim akımları: Daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, varoluşçu eğitim, eleştirel/radikal eğitim; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; insan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim; bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim; Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim; Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Eğitim ve felsefe ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Varlık/bilgi/ahlak ve değerler felsefesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | İdealist, daimici ve realist eğitim felsefeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Esasici ve pragmatist eğitim felsefeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | İlerlemeci, varoluşçu ve yeniden kurmacı eğitim felsefeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eleştirel/radikal görüşler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Batı ve İslam Dünyası Eğitim Görüşleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Uygulamalı çalışmalar (film, haber, karikatür vs. incelemesi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ergün, M. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Akademi | |
2 | Gerald E. G. (2006). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi | |
3 | Noddings N. (2016), Eğitim Felsefesi, (Çev.) Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık | |
4 | Sönmez, V. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık | |
5 | Cevizci, A. (2012). Eğitim Felsefesi. İstanbul: SAY | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |