| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATİH KARATAŞ (fatih.karatas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; İskenderiye kütüphanesi, tarihteki önemli düşünce okulları, Bağdat kütüphanesi ve Arap düşünürleri; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmalarına yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İskenderiye kütüphanesi, düşünce okulları ve Bağdat kütüphanesi arasındaki ilişkiyi ve bu düşünce okulları ve kütüphanelerin Türk eğitim sistemi ve modern eğitim anlayışı üzerindeki etkisini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | Önemli Müslüman Türk filozoflarının, yaşamını ve eğitim amacını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | slamiyet öncesi Türk devletlerinin inanç sistemini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders İskenderiye kütüphanesi, tarihteki önemli düşünce okulları, Bağdat kütüphanesi ve Arap düşünürleri; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmalarına dair konuları içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin tanıtımı ve ders gereksinimlerinin belirlenmesi Türk eğitim tarihi dersinin amaç ve kapsamı Tarih dersinin değeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 2 | İskenderiye kütüphanesi, düşünce okulları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 3 | Bağdat Kütüphanesi- Beytül Hikme – Arap filozofları ve kaşifleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 4 | Farabi, İbn-i Sina Karahanlılarda eğitim, Yusuf Has Hacip, Kaşgarlı Mahmut | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 5 | Selçuklu dönemi medreseleri ve Ahilik teşkilatı, Atabeglik, Hoca Ahmet Yesevi, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 6 | İlk Türk devletleri inançları, değerleri, Türk destanları, Türk mitolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 7 | Orhun yazıtları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Osmanlı dönemi eğitimi geleneksel dönem | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 10 | Osmanlı dönemi eğitimi modern dönem | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 11 | Avrupa’daki düşünce hareketleri ve Modern eğitim anlayışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 12 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve eğitim anlayışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 13 | Öğretmen yetiştirme tarihi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 14 | Üniversite tarihi Meslek lisesi oluşum süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 15 | 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akyüz, Y. (1982). Türk eğitim tarihi. Ankara Üniv. Eğitim Bilimleri Fak. | |
| 2 | Doğan, İ. (2022). Eğitim Tarihi. Nobel Akademi. | |
| 3 | Ortaylı, İ. Türklerin Tarihi I ve II. Timaş Yayınları | |
| 4 | ORTAYLI, İ. (2006). İskenderiye kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 20(1), 85-88. | |
| 5 | Tunay, M. İ. (1970). Dünyanın en eski kütüphanelerinden İskenderiye Kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 19(1), 25-26. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 2-14 | 14 | 10 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||