|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eğitim ve öğretim teknolojisinin ne olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi, öğretim teknolojilerinin gelişim süreci-tarihçesini, ASSURE ve ADDIE modellerini, etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken özellikleri, öğretim ortamlarının organizasyonu ve yerleşim biçimlerini, öğretim materyallerinin öğretim ortamındaki önemi ile öğretim sürecine sağladığı yararları, öğretim materyali hazırlama ilkelerini ve Web 2.0 araçları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim ve öğretim teknolojisinin ne olduğunu ve aralarındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğretim teknolojisi türlerini listeler. |
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | ASSURE ve ADDIE modellerini uygular |
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-32 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve süreçlere katılım sağlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, iki kavram arasındaki ilişki programlı öğretim ve ilkeleri (küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, anında düzeltme ilkesi, bireysel hıza göre ilerleme ilkesi, doğru cevaplar ilkesi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | ASSURE öğretim tasarımı modeli ADDIE öğretim tasarımı modeli | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Etkili öğretim materyali kullanımı için öğretmende bulunması gereken yeterlikler, öğretim ortamlarının organizasyonları ve yerleşim biçimleri E. Dale’ye göre (Yaşantı Konisi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Öğretim materyallerinin seçiminde dikkat edilmesi gereken ilkeler, görsel tasarım öğeleri, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyali hazırlama ilkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Öğretimde kavram haritası, zihin haritası, Vee diyagramı, kavram karikatürü, bulmaca, çalışma kağıdı, video vs. oluşturmak için kullanılan web 2.0 araçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Öğretim materyali değerlendirme formları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek ders planı ve power point/Prezi slaytları İnceleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan ders planı ve sunumlara dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan çalışma kağıdı ve bulmaca inceleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan çalışma kâğıtları ve bulmacalara dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan zihin haritası ve kavram haritası üzerine inceleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan zihin haritası ve kavram karikatürüne dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek bir kavram karikatürü üzerine inceleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan örnek bir kavram karikatürüne dönüt verme Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan video inceleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Programdan seçilen bir konu üzerine hazırlanan videolara dönüt verme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Hazırlanan Materyallere Dönüt Verme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Küçükoğlu, A., ve arkadaşları, (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayıncılık. | |
2 | Tatlı, Z (editör) (2017). Kavram öğretiminde Web 2.0. Ankara: Pegem Akademi | |
3 | Uşun, S. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Nobel Yayıncılık | |
4 | Yanpar Yelken, T.(2014). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Anı Yayıncılık. | |
5 | Yalın, H. İ.(2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Nobel Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |