|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÖZCAN (mehmetozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısına, temel yasalara, merkez, taşra ve yurt dışı örgütüne, öğretim kademelerine, insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarına, reform ve yenileşme girişimlerine; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim sistemlerinin yapısını açıklayabilir. |
PÇ-15 Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk eğitim sisteminin yapısını, temel yasaları, merkez, taşra ve yurt dışı örgütünü, öğretim kademelerini, insan gücünü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarını, reform ve yenileşme girişimlerini açıklayabilir. |
PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel konuları tartışabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-33 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Türk Eğitim Sisteminin yapısı, temel yasaları, örgüt yapısı, öğretim kademeleri, örgüt-yönetim teoriler ve süreçler, insan kaynağının yönetimi, öğrenci özlük işleri, eğitim ve öğretimle ilgili işleri, okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri, eğitimle ilgili güncel tartışma konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
2 | Yönetim ve Yönetim Kuramları -1 | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
3 | Yönetim ve Yönetim Kuramları - 2 | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
4 | Yönetim Süreçleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
5 | Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
6 | Türk Eğitim Sisteminde Reform ve Yenileşme Girişimleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
7 | Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler (Endüstri 4.0, 21.yy düşünme becerileri) | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Temel Yasalar | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
10 | Okul Örgütü ve Yönetimi Okul İşletmesinin Yönetimi - 1 | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
11 | Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
12 | Okulda Eğitim Öğretim İşlerinin Yönetimi | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
13 | Okul-Aile-Çevre-Toplum İlişkileri iknanın psikolojisi | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
14 | Okulda liderlik | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
15 | Okulda liderlik | Anlatım, soru cevap ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uğur, A. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
2 | Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |