|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARZU SALDIRAY (arzusaldiray@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini analiz edebilir. |
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki
gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri
izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. PÇ-31 Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitimde ahlak ve etikle ilgili sorunlara çözüm yolları üretebilir. |
PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki
gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri
izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. PÇ-31 Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler, etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği, sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği, iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar, Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler, okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar, ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve dersin amacı, kapsamı ve metodolojisi hakkında bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
2 | İnsan-Eğitim-Ahlak/Etik İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
3 | Ahlakın/Etiğin Kavram Ailesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
4 | Ahlakî Gelişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
5 | Etik Kuramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
6 | Öğretmenlik Meslek Etiği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
7 | Öğrencilerin Etik Hak ve Sorumlulukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimin Paydaşları Arasındaki İlişkilerde Etik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
10 | Etik Dışı Davranışlar ve Etik Karar Verme Süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
11 | Ahlak/Etik ve Hukuk İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
12 | Ahlakî/Etik Lider Olarak Okul Müdürü | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
13 | Okulda Ahlak Eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
14 | Okul Paydaşlarının Etik Eğitimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
15 | Eğitim Denetiminde Etik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Osmanoğlu, C. (2024). Eğitim Etik. Nobel Yayınevi. | |
2 | Aydın, İ. (2021). Eğitim ve öğretimde etik. Pegem yayınları. | |
3 | Kaymakcan, R. (2010.Değerler ve eğitimi. Dem yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |