| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere rehberliğin tanımını, ilkelerini, hizmet alanlarını, türlerini, bireyi tanıma tekniklerini açıklama becerisi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-30 Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Öğrenci kişilik hizmetlerini ve rehberlik kavramlarını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli
alt yapıya sahiptir. PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. PÇ-33 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Rehberliğin amaçlarını tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-29 Toplumun ve dünyanın gündemindeki
gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri
izler. PÇ-31 Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. PÇ-33 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Rehberlikle ilgili temel kavramlar ve uygulamalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanın genel anlam ve amacı | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 2 | Çağdaş Eğitim Anlayışı ve Rehberlik, Rehberliği gerekli kılan gelişmeler | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 3 | Kendini Gerçekleştirme Kavramı-İnsancıl Psikoloji ve Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Rehberliğin ilkeleri | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 4 | Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik, eğitim-öğretim ve rehberlik ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 5 | Rehberliğin kapsamı, rehberlik modelleri, rehberlik çeşitleri | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 6 | Rehberliğin kapsamı, rehberlik modelleri, rehberlik çeşitleri | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 7 | Mesleki rehberlik | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kişisel rehberlik | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 10 | Psikolojik danışma | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 11 | Bireyi tanıma teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 12 | Bireyi tanıma teknikleri II | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 13 | Mesleki Rehberlik Mesleki Gelişim Kuramları | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 14 | Eğitim Sürecinde Mesleki Rehberlik Hizmetleri | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 15 | Dersin Değerlendirilmesi Anlatım Tartışma | Anlatım Tartışma Soru-Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kaya, A. (Ed.) (2016). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara, Anı Yayıncılık. | |
| 2 | Rehberlik- Editörler: Prof.Dr.Sırrı Akbaba ve Doç.Dr.Asude Bilgin. Lisans Yayınları, 2009. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 4 | 16 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 85 | ||