|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM KILINÇER, ÖZGE KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulama okullarındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleyebilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-33 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ders planı hazırlayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Hazırladığı ders planını sınıfta uygulayabilir. |
PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. PÇ-24 Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; her hafta bir ders planı hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın dersten sorumlu öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltme ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Planlama | Tartışma, beyin fırtınası |
2 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri, tartışma |
3 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri, rol oynama |
4 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri, gösterip yaptırma |
5 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri |
6 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri |
7 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru sorma teknikleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri, tartışma |
10 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri, rol oynama |
11 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri, gösterip yaptırma |
12 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri, tartışma |
13 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri, rol oynama |
14 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri, gösterip yaptırma |
15 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru sorma teknikleri, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erginer, E. (2021). Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisans Programları Öğretmenlik Uygulaması Dersi Yönergesi (03.03.2022). Erişim adresi: https://sistem.nevsehir.edu.tr/yonerge-politika/38c043d38b8096cae018493fe9b1aa53.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi, basılı yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 2 | 100 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 14 | 98 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 5 | 14 | 70 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 308 |